הרווח הנקי של אופנת קסטרו ירד ברבעון השני ביותר מ-40%

‎‎בסיכום רבעוני עלו מכירות הרשת ב-2.3% ל-154.6 מיליון שקל ■ קסטרו ממשיכה לסבול מהפסדים תפעוליים מהפעילות הקמעונאית הבינלאומית שלה‏

‎‎על רקע התחרות המתגברת בתחום האופנה בישראל, חברת האופנה קסטרו מצליחה להגדיל במעט את היקף המכירות ולשפר את הרווחיות הגולמית, אולם לאחר שנהנתה מהכנסות חד-פעמיות משמעותיות ב-2009, הרווח הנקי שלה נשחק בצורה משמעותית.

בשורה התחתונה ירד הרווח הנקי של קסטרו לרבעון השני של השנה ביותר מ-40%, מ-10.5 ל-6 מיליון שקל, ובמחצית השנה הרווח שלה התכווץ בשני שליש ל-13.5 מיליון שקל - כך עולה מדו"חות החברה שפורסמו אתמול (ג') בצהריים.

השחיקה ברווחיות הרבעונית נרשמה לאחר שבתקופה המקבילה אשתקד רשמה קסטרו הכנסות של 5.7 מיליון שקל מעליית שווי השקעותיה במניות, לעומת הכנסות שהסתכמו בפחות מ-700 אלף שקל ברבעון המדובר. בנוסף, הוצאות המכירה והשיווק הרבעוניות שלה עלו ביותר מ-8% ל-73.3 מיליון שקל.

השחיקה ברווחיות במחצית נרשמה גם כתוצאה מהכנסות חד-פעמיות של 22 מיליון שקל, שנרשמו לה ב-2009 לאחר שהגדילה את אחזקותיה בפעילות החברה בגרמניה.

‏השינויים המוזכרים גררו את הרווח התפעולי מסך המכירות של קסטרו לרדת מ-12.1% ל-8.7%, ומ-17.3% ל-8% בלבד ברבעון ובמחצית 2010 בהתאמה.

‏כאמור, בפעילות השוטפת קסטרו ממשיכה להציג שיפור קל, וזאת למרות שברבעון הראשון של השנה נהנתה ממכירות חג הפסח. בסיכום רבעוני עלו מכירות קסטרו ב-2.3% ל-154.6 מיליון שקל, ובמחצית טיפסו המכירות ב-10.5% ל-319.3 מיליון שקל.

‏נציין כי קסטרו רשמה ברבעון הכנסה חד-פעמית של 2.1 מיליון שקל כתוצאה מהחזרי מע"מ, שבנטרולה השיפור במכירות הרבעון מצטמצם ל-1% בלבד. ‏

הרווחיות הגולמית של קסטרו מציגה מגמת שיפור, ועלתה ברבעון מ-59.5% ל-61.5%, ובמחצית מ-55.6% ל-60.1%. את השיפור ברווחיות הגולמית מייחסים בחברה לשיפור בעלות הרכש של סחורות מספקים, ירידה בשיעור ההנחה הממוצעת ושיפור ברווחיות חנויות העודפים.

‏קסטרו עוסקת בעיצוב אופנה לנשים ולגברים. כיום נמכר מותג האופנה שלה באמצעות חברות-בת ובאמצעות זכיינים ב-132 חנויות בישראל, וב-36 חנויות נוספות בחו"ל - בגרמניה, שוויץ, רוסיה, קזחסטן ותאילנד.

‏פתיחת חנויות חדשות של הרשת בישראל במהלך הרבעון השני סייעה לה להעלות את היקף המכירות שלה ברבעון השני בארץ ב-3.6% ל-141.6 מיליון שקל, ובמחצית לזנק ב-11.4% ל-292.2 מיליון שקל.

בקסטרו מציינים כי בתקופת המחצית נרשם שיפור בפעילות הקמעונאית שלה - המהווה את עיקר הפעילות שלה, בארץ ובחו"ל, וירידה בהיקף הפעילות הסיטונאית שלה.

‏בעוד הרווח התפעולי מתחום הקמעונאות בישראל ממשיך להציג שיפור, קסטרו ממשיכה לסבול מהפסדים תפעוליים מהפעילות הקמעונאית הבינלאומית שלה. ‏

גבי רוטר, מנכ"ל משותף של קסטרו ומבעלי השליטה בחברה, מסר כי "אנו מרוצים מהתוצאות שהשיגה קסטרו בישראל ברבעון השני של השנה ובחציון. החברה הגדילה את מחזור המכירות, את הרווח הגולמי ואת הרווח מפעולות שוטפות, על אף התגברות התחרות וכניסת מתחרים בינלאומיים לישראל".