15% ממניות חברת ענני תקשורת יועמדו למכירה

מדובר בחלק שמחזיקה קרן BCS, שתקופת פעילותה מסתיימת בקרוב ■ בימים אלה מחדשת ענני התקשורת את החוזה מול ‏HOT‏, והיא צפויה להפחתה בתנאי החוזה

מניות קרן BCS בחברת ענני תקשורת עומדות למכירה. מדובר ב-15% ממניות חברת התקשורת, אשר הקרן שמסיימת את תקופת פעילותה בקרוב אמורה להיפרד מהן.

על-פי אחד מבעלי הקרן, בני ברגמן, המשמש כדירקטור בענני תקשורת, בחברה לא מתנהל לפי שעה משא-ומתן מול אף גורם. עם זאת, ל"גלובס" נודע כי החלו גישושים בנושא בשוק התקשורת מול גופים בתחום.

ענני תקשורת נסחרת בבורסה על-פי שווי של 35 מיליון שקל, אולם בקרן BCS מאמינים כי החברה שווה יותר מכך. על-פי דיווח החברה אתמול (ג'), הכנסות החברה ברבעון עלו ב-11.7% ל-20.1 מיליון שקל, ובשורה התחתונה שלה הרווח הנקי זינק ב-77% ל-1.8 מיליון שקל. בחברה מסבירים כי השיפור בשיעורי הרווחיות נתמך בעבודה במרווחים גדולים יותר במגזר ההפקות, ובהתייעלות תפעולית במגזר הפקת ערוצים.

החברה מייצגת את מותגי ויאקום בישראל, ובהם MTV, VH1, וערוץ הילדים ניקלודיאון. כמו כן היא מפיקה ומפיצה את הערוצים "החיים הטובים", "ערוץ האוכל", "ערוץ הטיולים" ו"ערוץ הבריאות" המשודרים בכבלים ובלוויין.

בימים אלה מחדשת החברה את החוזה שלה מול חברת הכבלים HOT, ועל-פי דרישת הפלטפורמה, היא צפויה להפחתה בתנאי החוזה מולה ולשינוי היחס בחלוקת ההכנסות ממנויים לערוצי החברה - מחלוקה שווה לחלוקה הנוטה לכיוון חברת הכבלים, ככל הנראה 60% ל-HOT אל מול 40% לענני תקשורת.

ברגמן אמר בתגובה ל"גלובס" כי "הקרן קרבה לסוף תקופתה, ולכן תצטרך בשלב זה או אחר למכור את כל אחזקותיה ובהן בענני תקשורת. העסקה תתבצע בכפוף לתנאי השוק".