רשות השידור: 1,271 עובדים יישארו אחרי הרפורמה

מדובר במספר נמוך יותר של עובדים מזה שנקבע בדו"ח תאסק - 1,350 עובדים ■ חלק הארי של העובדים יהיו עובדי מדיה, והיתר עובדי מינהלה ואחרים

מספר עובדי רשות השידור ביום שאחרי הרפורמה יעמוד על 1,271 איש בדיוק - כך מסתמן משיחות שהתקיימו באחרונה במשרד האוצר. מדובר במספר נמוך יותר של עובדים מזה שנקבע בדו"ח תאסק שהמליץ על מתווה הרפורמה ברשות השידור - 1,350 עובדים.

על-פי ההערכה, המספר הנמוך יותר לא קשור בהחלטה להוציא יותר עובדים לפרישה, אלא דווקא להערכה לא מדויקת של מספר עובדי הרשות.

חלק הארי של עובדי הרשות יהיה, אחרי הרפורמה, בתחום עובדי המדיה - כ-1,000 עובדים. יתר העובדים יהיו עובדי מינהלה אחרים. אלה צפויים להתחלק בין המוקדים שעליהם המליצה תאסק מלכתחילה - חיפה, תל-אביב וירושלים.

בימים אלה, ימי הקיץ, מתקיימים הדיונים על הרפורמה במשורה, לאור העובדה שההסתדרות מצויה בחופשה. עם זאת, הדיונים עם העיתונאים מתקדמים וקרובים עד מאד לחתימה. עובדי המנהלה והעובדים הטכניים, השייכים להסתדרות, עדיין לא השלימו את שיחותיהם בנושא הרפורמה.

מטעם רשות השידור מובילים את הרפורמה לפי שעה המנכ"ל, מוטי שקלאר, והממונה על הרפורמה, מנהל "קול ישראל", אריה שקד.

בניגוד להסכמה שהשמיע בעבר שקלאר לוותר על אפיק 33 של הרשות, בהתאם לרפורמה המתוכננת, הסכימו בצדדים על הקמת ערוץ דובר ערבית באפיק זה. תקציב הערוץ, כך נודע ל"גלובס", צפוי לעמוד על 25 מיליון שקל בשנה. עם זאת, בניגוד לכוונות מוקדמות כי הערוץ יהיה מבוסס חדשות בלבד, בערוץ אמורות לעלות גם תוכניות מקור ואחרות.