עסקים קטנים: כך תיעזרו בסלולרי כדי לקבל עסקאות באשראי

מהמעטפת ל-iPhone של וריפון, דרך ה-Square ועד אפליקציה סלולרית - כך תקבלו תשלום באשראי עבור השירות או המוצרים שאתם מוכרים

בעלי עסק קטנים, אנשי מכירות מדלת לדלת, מנקות, מניקוריסטיות, רוכלים בשוק או אפילו אנשים שרק מנסים למכור זוג אופניים נתקלים לא אחת בחוסר היכולת שלהם לקבל תשלום בכרטיס אשראי עבור השירות או המוצרים שהם מוכרים. חוסר הכדאיות הכלכלית להוסיף מסופונים שמחוברים למערכות סליקה מתקדמות וההתעסקות הביורוקרטית הארוכה מדירות את רגליהם של אותם בעלי עסק קטנים מקבלת אשראי מלקוחות.

אך התפתחויות טכנולוגיות שונות, שעושות שימוש במכשירי הסלולר החכמים, מעניקות פתרון מושלם לבעיה. את אחד הפתרונות מעניקה חברת וריפון, הידועה במסופונים ובמכשירי התשלומים השונים שלה. וריפון פיתחה מעטפת למכשירי iPhone, בעלת חריץ להעברת כרטיס אשראי, מה שמאפשר גם למוכר בגדים בשוק לקבל עסקה באשראי.

מוצר שעובד על עיקרון מעט דומה הוא Square, של אחד ממייסדי טוויטר, ג'ק דורסי, שמציג ריבוע פלסטיק לבן המתחבר ליציאת האוזניות באייפון ומשלב בתוכו חריץ להעברת כרטיס אשראי.

אפשרות אחרת, שגם לא דורשת מכשור חיצוני, היא אפליקציה סלולרית. בישראל, למשל, מציעה חברת לאומי קארד אפליקציה בשם iPOS, שמאפשרת לאותם עסקים קטנים או רוכלים לקבל עסקאות בכרטיסי אשראי מול הלקוחות שלהם באופן פשוט ומהיר ומבלי להזדקק להרשמה מסורבלת מול חברת האשראי עצמה.

אם נשים בצד את היתרונות הביורוקרטיים, השיפורים הטכנולוגיים מאפשרים לבעלי העסקים גם לנהל מעקב נוח ונגיש מהסלולרי אחר העסקאות. בחלק מהמקרים, אף ניתן לצפות במיפוי גיאוגרפי שלהן.