החשוד בזיוף "מסמך גלנט": סא"ל במיל' בן 35 השוהה בחו"ל

במשטרה עדיין חוקרים את המניע מאחורי זיוף המסמך המכונה "מסמך גלנט" ■ על הכוונת נמצא איש עסקים ישראלי, סגן אלוף במילואים בן 35 ששירת ביחידה מובחרת ■ בקרוב הוא צפוי להיחקר במשטרה

מי עומד מאחורי זיוף מסמך הייעוץ למועמד לתפקיד הרמטכ"ל? במשטרה חושדים שפיצחו את זהותו של החשוד הוא צפוי להיחקר בימים הקרובים, כך דיווחה היום (ו') רשת ב' של קול ישראל. על פי הדיווח, החשוד עדיין לא זומן לחקירה בחשד לזיוף המסמך משום שעדיין לא נאספו די ראיות נגדו.

בתקופה האחרונה הוא שהה מספר פעמים מחוץ לגבולות המדינה - ככל הנראה במסגרת עסקיו והחוקרים צפויים לזמן אותו לחקירה בזמן הקרוב עם גיבוש הראיות. על פי הדיווח ברשת ב', האיש היה קצין זוטר בעת שהשתחרר מהצבא והתקדם במסגרת שירות המילואים לדרגת סגן-אלוף.

במהלך שירותו הסדיר הוא שירת ביחידה מובחרת, אולם בימים אלה הוא אזרח ואיש עסקים כבן 35. למרות הפרטים הרבים המצויים בידי המשטרה, שמו של האיש עדיין לא פורסם, והמשטרה חוקרת מה היה המניע מאחורי המעשה לכאורה.

אמש הודיעה גורמים במשטרה המעורבים בחקירה כי הם סבורים שידוע להם מי הוא אותו גורם מסתורי שכתב את המסמך. יש לציין כי האדם שהדליף את המסמך, שכעת עולה כמעט באופן ברור שהוא מזויף, כבר הודה במשטרה בהדלפתו, אך הוא אינו חשוד כלל בפרשה.

מסתמן: חשודים נוספים במעורבות בזיוף

על פי החשד, אותו גורם שזייף את המסמך נטל נייר מכתבים של "ארד תקשורת" ואף כתב עליו את הדברים. במשטרה סבורים כי ייתכן שאותו גורם הסתייע בקבוצה של אנשים נוספים - אזרחים ואולי גם קצין אחד או שניים מתוך הצבא, אך כאמור, לא אחד האלופים המטה הכללי.

בנוסף לחשוד המשטרה צפויה לזמן לעדות גורמים נוספים, אשר על פי החשד סייעו לאותו זייפן לכתוב את המסמך ולהפיצו בקרב שר הביטחון, הרמטכ"ל ואלופי המטכ"ל - ובכך להעכיר את היחסים בין כולם.

בתגובת דובר צה"ל לפרסום הידיעה נמסר כי הרמטכ"ל אשכנזי הביע שביעות רצון מהעובדה שחקירת המשטרה קבעה כי אין מבין חברי פורום מטכ"ל קשור לזיוף המסמך. כעת ברור שנגרם לצה"ל ולתדמיתו בציבור נזק גדול וכי ההאשמות שהוטחו נגד צה"ל ומפקדיו הבכירים היו משוללות כל יסוד", נכתב בהודעת דובר צה"ל.