נשארים בארץ: צפי לתפוסה גבוהה במלונות אילת בראש-השנה

באילת ובים המלח צפויות בחג תפוסות של כ-90% עד 95%, בבתי-ההארחה בקיבוצים צפויה תפוסה של כ-85% עד 90%, ובחיפה תפוסה של עד 90% ■ ת"א וירושלים משתרכות מאחור

אנחנו נשארים בארץ: התאחדות המלונות בישראל פרסמה היום (ב') את צפי התפוסה לקראת חגי תשרי, ממנו עולה כי צפויה תפוסה ממוצעת של כ-80% בבתי-המלון ברחבי הארץ.

באילת ובים המלח צפויות בראש-השנה תפוסות גבוהות של כ-90% עד 95%, בבתי-ההארחה של הקיבוצים צפויה תפוסה של כ-85% עד 90%, ובחיפה צפויה תפוסה של עד 90%.

לעומת זאת, דווקא תל-אביב וירושלים צפויות להציג תפוסות בינוניות של כ-70% בתל-אביב וכ-65% בלבד בעיר הבירה.

שמואל צוראל, מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל, הסביר היום כי "ירושלים ותל-אביב מתבססות בעיקר על תיירות נכנסת ופחות על תיירות פנים, ובאופן מסורתי אינן מצטיינות בתפוסות גבוהות בראש-השנה".

ומה לגבי סוכות? גם בסוכות התפוסות בבתי-המלון בתל-אביב ובירושלים צפויות להיות נמוכות עד בינוניות. בתל-אביב צפויה תפוסה של 50%, ובירושלים תפוסה של עד 70%.

צוראל הבהיר כי "זאת אכזבה מסוימת, מאחר שחג סוכות בירושלים נחשב באופן מסורתי כחג מבוקש על-ידי הצליינות האוונגלית. לגבי תל-אביב, מדובר בתופעה שחוזרת על עצמה מדי שנה: פחות אנשי עסקים, שנוהגים להתארח במלונות תל-אביב, מגיעים לארץ בחודש ספטמבר, וזה משפיע על התפוסה במלונות".