סליחה, תקלה: תושבי בקעת הירדן לא קולטים אף תחנת רדיו

מדובר בתקלה הנמשכת חודשים ארוכים ■ ראש המועצה האזורית בקעת הירדן, דוד אלחייני, פנה למבקר המדינה בעניין

אלפי תושבי בקעת הירדן לא קולטים כבר חודשים ארוכים אף לא תחנת רדיו ישראלית אחת. ל"גלובס" נודע כי רשויות המדינה, כמו גם גופי השידור, מודעים לבעיה - ועדיין לא נעשה כל מהלך על מנת לתקן את המצב.

למרות שבבקעה מתגוררים בסך-הכול כ-6,000 תושבים, בכל יום חולפים באזור אלפי כלי רכב של ישראלים.

ראש המועצה האזורית בקעת הירדן, דוד אלחייני, אמר ל"גלובס" כי פנה למבקר המדינה בנושא, על מנת שיחקור את פשר מה שהוא מכנה "מחדל".

"אנחנו קולטים רדיו רק שעות ספורות ביום וגם לא תמיד, למרות שיש לנו משדרים חדשים שהותקנו באזור רק באחרונה", אומר אלחייני. "אנחנו קולטים ברוב שעות היממה רק ירדן. גם בכל הקשור לטלוויזיה, התושבים כאן מחוברים רק ל-yes, אבל אם מישהו מאתנו ירצה להתחבר לשירות עידן + הוא לא יוכל לעשות זאת".

ממשרד התקשורת נמסר כי "האחריות על תחום הכיסוי וקליטת השידורים של תחנות הרדיו בישראל חלה על הגורמים המשדרים עצמם. ככל הידוע למשרד התקשורת, כל הגופים המשדרים באזור נשוא התלונה הקימו משדרים על מנת לתת כיסוי לשידוריהם".

מרשות השידור נמסר: "כל המשדרים שלהם יש כיסוי באזור בקעת הירדן נבדקו ופועלים כסדרם. תלונתו של ראש המועצה הועברה לטיפול מחלקת הספקטרום במשרד התקשורת".

מגלי צה"ל נמסר: "אנו מודעים לבעיית הקליטה באזור, יחד עם זאת ניתן לקלוט את שידורינו A.M. מעבר לכך, יש לנו משדר בצפון הבקעה, דרכו ניתן לקלוט גם שידורי F.M." .

מהנהלת הרשות השנייה נמסר כי "אזור הבקעה נמצא באזור הזיכיון של גלי ישראל. התחנה עלתה לאוויר בשנה האחרונה, ואכן יש קושי בכל אזור השידורים בגלל הפרעות מהרשות הפלסטינית. הנושא מטופל על-ידי משרד התקשורת".