המענק של אופ"א למכבי חיפה בעונה הקודמת: 8.53 מיליון אירו

הירוקים קיבלו 7.1 מיליון אירו עבור העלייה לשלב הבתים, ועוד 1.43 מהסכם זכויות השידור הקולקטיבי של המפעל; הפועל ת"א בליגה האירופית הסתפקה ב-1.64 מיליון אירו

מכבי חיפה הכניסה בעונה הקודמת 8.53 מיליון אירו מההשתתפות שלה בצ'מפיונס ליג. כך עולה מהדו"ח הרשמי שהפיצה אופ"א. כזכור, הירוקים קיבלו 7.1 מיליון אירו כמענק בגין עלייה לשלב הבתים. בנוסף, קיבלה הקבוצה נתח בשווי 1.43 מיליון אירו מהסכמי זכויות השידור הקולקטיביים של המפעל (Market Pool) - מדובר בסכום הנמוך ביותר מבין 32 הקבוצות שהשתתפו בשלב הבתים אשתקד.

אופ"א מעניקה 800 אלף אירו עבור כל ניצחון בליגת האלופות, ו-400 אלף אירו לתוצאת תיקו, אך חיפה לא הצליחה לצבור נקודות במפעל בעונה החולפת.

יש לציין כי בנוסף לכספים שהתקבלו מאופ"א, מכרה חיפה 35 אלף מנויים לשלושת משחקי הבית שלה באצטדיון ר"ג - עניין שהכניס לה, על-פי הערכות, 2.5 מיליון אירו נוספים. בסך הכל, מוערכת ההכנסה של הירוקים מליגת האלופות אשתקד ביותר מ-11 מיליון אירו.

הקבוצה שקיבלה עבור העונה שעברה את המענק הגבוה ביותר על ההשתתפות בצ'מפיונס, היא זאת שגם זכתה בגביע בסופו של דבר - אינטר האיטלקית (48.7 מיליון אירו). מנצ'סטר יונייטד היא הקבוצה שקיבלה את הסכום הגבוה ביותר מאופ"א עבור תמלוגי טלוויזיה - 28.81 מיליון אירו, למרות שהגיע רק עד רבע הגמר. את ההבדלים בין ספרד לאנגליה בכל הקשור לשוק הטלוויזיה אפשר לראות לפי הבונוס שקיבלה ברצלונה מאופ"א עבור תמלוגי טלוויזיה - 18.46 מיליון אירו בסה"כ - 36% פחות מהסכום שקיבלה יונייטד, וזאת למרות שהקטאלונים הגיעו עד לחצי הגמר.

עוד עולה מהדו"ח של אופ"א, כי הפועל ת"א הכניסה 1.64 מיליון אירו מבונוסים וזכויות השידור של הליגה האירופית בעונה הקודמת. לכך יש להוסיף מענקים בגובה של כ-270 אלף אירו שהקבוצה הכניסה משלבי המוקדמות של המפעל.