פרשת מסמך גלנט: מעצר סא"ל במיל' בועז הרפז הוארך ב-5 ימים

בכך נעתר ביהמ"ש לבקשת היאחב"ל, שעצרה אמש את הרפז בנתב"ג ■ ‎המשטרה: הרפז חשוד גם בשיבוש הליכי חקירה, בכך שניסה להשפיע על גירסת העדים האחרים ■ הרפז: לא זייפתי

‎‎בית משפט השלום בפתח-תקווה האריך היום (ג') את מעצרו של סא"ל במיל' בועז הרפז, החשוד המרכזי בזיוף מסמך גלנט, ב-5 ימים נוספים. ‏

בכך נעתרה השופטת שירי רפאל לבקשת חוקרי היאחב"ל, שעצרו אמש (ב') את הרפז בנתב"ג עם שובו לארץ מחו"ל

בבקשת להארכת המעצר כתבה המשטרה: "הנדון חשוד כי זייף מסמך ומסר אותו ללשכת הרמטכ"ל. כמו כן חשוד הרפז בשיבוש הליכי חקירה, בכך שניסה להשפיע על גירסת העדים האחרים".

המשטרה מסרה כי הרפז חשוד בעבירות של שיבוש מהלכי משפט, קשר לביצוע פשע וזיוף בנסיבות מחמירות.

המשטרה חושדת כי הרפז זייף את המסמך ולאחר מכן העביר אותו לראש לשכתו של הרמטכ"ל, אלוף משנה ארז וינר, שהעביר את המסמך לאלוף משנה גבי סיבוני. סיבוני, לפי החשד, העביר את המסמך לעיתונאי חדשות ערוץ 2, אמנון אברמוביץ' ורוני דניאל, שחשפו את הפרשה. במשטרה עדיין לא בטוחים אם הרפז הוא שביצע במו-ידיו את זיוף המסמך, ואם עשה כן לבדו.

‏‎‎עוה"ד ירון קוסטליץ ויחיאל וינרוט ממשרד עוה"ד ד"ר יעקב וינרוט ושות', המייצגים את הרפז, מסרו בתגובה להארכת המעצר כי "הרפז הסכים להאריך את מעצרו עד יום ראשון הקרוב, כדי לאפשר למשטרה לבדוק את גירסתו. הוא השיב על כל שאלות חוקריו, וטען כי לא זייף את המסמך וכי לא ידע שמדובר במסמך מזויף".

עוד מסרו כי הרפז סיפר לחוקרים כיצד קיבל את המסמך ולמי העבירו. לדבריהם, "הרפז יצא לחו"ל בהסכמת המשטרה, לאחר שנחקר כבר פעמיים לפני כשבוע וחצי. לאחר שהתבקש על-ידי המשטרה לחזור הוא עשה זאת מיוזמתו, תוך יידוע של המשטרה ובתיאום עימה, וממילא אין חשש כלשהו להימלטותו מן הארץ או לשיבוש כלשהו של הליכי החקירה".

‎‎הודח מתפקידו

‏‎‎הרפז (44), המתגורר במודיעין, שירת במסגרת שירותו הצבאי בתפקידי עורפיים, במטה של אגף המודיעין בצה"ל ובסיירת מטכ"ל. לפני כ-9 שנים נאלץ הרפז לעזוב את הצבא כשראש אמ"ן לשעבר, האלוף אהרון פרקש, הדיח אותו מתפקידו, לאחר שנמצאו אצלו חומרים מודיעיניים מסווגים שאסור היה לו להוציא מרשות הצבא. מאז שחרורו מצה"ל הפך הרפז לאיש עסקים והקים חברת ייעוץ ביטחוני משלו, שפעלה באירופה ועסקה בעיקר בייעוץ בענייני אבטחה.

‏לפני כשבועיים וחצי חשפו אברמוביץ' ודניאל את המסמך, שעליו התנוסס סמל משרדו של יועץ התקשורת אייל ארד, בו הוצגה תוכנית אסטרטגית שמטרתה להביא לבחירתו של האלוף יואב גלנט לרמטכ"ל. בתגובה הגיש ארד תלונה למשטרה בטענה כי המסמך מזויף וכי אין לו כל קשר למשרדו.

‏לאחר שבוע של חקירה מאומצת הודיעו המשטרה והפרקליטות כי קיימות בידיהן ראיות לכך שמסמך גלנט אכן מזויף, וכי תלונתו של אייל ארד - לפיה למשרדו אין קשר למסמך - מוצדקת.

בהמשך הודיעה המשטרה כי גם לאלופים שהתמודדו על תפקיד הרמטכ"ל, ולרמטכ"ל עצמו, גבי אשכנזי, אין כל קשר לזיוף המסמך. בעקבות ההודעה מינה שר הביטחון, אהוד ברק, את גלנט לרמטכ"ל ה-20 של צה"ל. ‏