חשד למעילת ענק במרכז הלוגיסטי של תנובה בקריית-מלאכי

בבדיקה פנימית עלה חשד כי מספר עובדים סיפקו תוצרת חלב בהיקף מיליוני שקלים לסוחר מהשטחים - ושילשלו את התמורה לכיסם ■ תנובה: העובדים המעורבים הושעו עד לסיום הבדיקה

חשד למעילה בהיקף של מיליוני שקלים במרכז הלוגיסטי של קבוצת תנובה בקריית-מלאכי. לפני חודשים אחדים הגיע לתנובה מידע חיצוני, ולפיו מתרחשת מעילה בפעילות המרכז הלוגיסטי (מרלו"ג) של הקבוצה בקריית-מלאכי.

לפי המידע, עובדים, ובהם יו"ר ועד העובדים במרלו"ג, מכרו תוצרת חלב לספק ושילשלו את הכסף לכיסם. בעקבות המידע שכרה תנובה את שירותיו של משרד חיצוני, שהחל בבדיקה סמויה וערך מעקב אחר הפעילות המתרחשת במרלו"ג.

מהבדיקה עלה חשד כי מספר עובדים במרלו"ג סיפקו במשך חודשים אחדים סחורה לסוחר מהשטחים ושילשלו את התמורה לכיסם.

חשוב לציין כי המרלו"ג עצמו אינו אחראי לביצוע עסקאות לאספקת סחורה אלא רק לאספקתן בפועל. הספק שמשך את הסחורה הוא סוחר מהשטחים, שככל הנראה העביר לעובדים את התמורה במזומן.

ביום חמישי האחרון הוחלט בתנובה לעבור לשלב של בדיקה פומבית. ארבעה מעובדי המרלו"ג זומנו למשרדי ההנהלה הראשית של תנובה בגלילות, שם נמסרו להם החשדות נגדם. בתום שיחת בירור הושעו כל העובדים מעבודתם, וזאת עד לגמר הבדיקה.

החשד הוא כי היקף המעילה עומד על מיליוני שקלים, אולם בתנובה אין עדיין תמונה ברורה לגבי היקפה וכן לא לגבי מספר המעורבים. בימים אלה נבדק האם בפרשה מעורבים עובדים נוספים, וכן האם מלבד לאותו סוחר מהשטחים סופקה בדרך זו סחורה לסוחרים נוספים.

העובדים הושעו

המרכז הלוגיסטי של קבוצת תנובה בקריית-מלאכי הוא אחד מ-3 מרכזים לוגיסטיים שמפעילה החברה לצורך פעילותה בתחום החלב. לחברה שני מרלו"גים נוספים בפתח-תקווה ובירושלים. בקריית-מלאכי מועסקים כ-400 עובדים, והמרלו"ג אחראי להפיץ את תוצרת החלב של תנובה באזור ירושלים וכל אזור הדרום. היקף הפעילות במרלו"ג עשוי להגיע למיליארד שקל בשנה.

קבוצת תנובה מסרה בתגובה כי "בעקבות מידע שהצטבר בתנובה בחודשים האחרונים, קיים חשד לפעילות שלא על-פי טוהר המידות בקרב מספר עובדים במרכז הלוגיסטי של תנובה בקריית-מלאכי".

לדברי קבוצת תנובה, "הנהלת תנובה רואה זאת בחומרה ובודקת את החשדות. העובדים המעורבים הושעו עד לסיום הבדיקה".