שטייניץ אישר את הסבסוד ל-DTT; נבחנת הוספת ערוצים נוספים

כ-200 אלף משפחות מעוטות יכולת יקבלו מהמדינה תמיכה של כ-190 שקל ברכישת ממיר במערך הדיגיטלי ■ שטייניץ: "שלב בסיסי בהרחבת הנגישות לשירותי תקשורת איכותיים וזולים"

לאחר שוועדת הכלכלה של הכנסת אישרה בתחילת אוגוסט את הסבסוד לממיר ה-DTT לכ-200 אלף משפחות נזקקות ומעוטות יכולת (תמיכה של כ-190 שקל בלבד - י.נ) - היום (ד') מצטרף לאישור המהלך גם משרד האוצר. שר האוצר, יובל שטייניץ, חתם על צו הקובע כי משפחות נזקקות יקבלו סיוע כספי מהמדינה לרכישת ממיר בהתאם לעמידתן בתנאי הקבלה.

המערך הדיגיטלי (DTT), נזכיר, מאפשר לכל אדם לרכוש ממיר פרטי בעלות חד-פעמית של כ-400 שקל (בלי קשר לסבסוד) ולצפות בערוצים 2, 10, 1, 99 ו-33. במסגרת הפצת השידורים הדיגיטליים, הצפייה בערוצים אלה תהיה ללא תשלום דמי מנוי ובאופן הפתוח לכלל הציבור.

בנוסף, באישור תקציב המדינה ל-2011-2012 נקבע כי תיבחן אפשרות להוספת ערוצי שידור נוספים באמצעות הממיר ה-DTT מעבר ל-5 האמורים.

שר האוצר ציין היום כי "הסיוע מאפשר נגישות של כלל האוכלוסייה אל השידורים הפתוחים, ומצעיד את החברה הישראלית לעבר העידן הדיגיטלי. מדובר בשלב בסיסי בהרחבת הנגישות לשירותי תקשורת איכותיים וזולים".

הקריטריונים לקבלת הסבסוד הם: השתייכות לשני העשירונים התחתונים; תשלום אגרת רשות השידור; זכאות חד-פעמית לסיוע לכל משק-בית; שהמבקש לא קיבל סיוע בעבר, ושלא היה מנוי לכבלים או ללוויין ב-3 החודשים שקדמו למועד תחילתו של הצו ועד להגשת בקשת הסיוע.

לדברי מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה, "אישור הצו היום על-ידי שר האוצר יובל שטייניץ, מהווה מהלך חשוב, המשלים את המהלך החברתי-צרכני הכולל של הענקת שידורי טלוויזיה איכותיים של הערוצים הפתוחים בישראל לכלל האוכלוסייה. הסיוע למשפחות מעוטות יכולת יתרום גם להרחבת מעגל הצופים בערוצי הטלוויזיה המרכזיים בישראל ויגביר את החשיפה לשידורים הציבוריים.

"יש להדגיש כי אישור הצו מקדם את ההיערכות לסגירת מערך השידורים האנלוגי הצפוי בפברואר 2011, הכולל את רשות השידור וערוץ 2. הדבר יחסוך למעלה מ-50 מיליון שקל בשנה, ייפנה תדרים לטובת הרחבת מערך השידורים הדיגיטלי, יאפשר הכנסת טכנולוגיות שידור חדשניות ואף יהיה ידידותי ו'ירוק' יותר לציבור".