"שערי ריבית": לבטל את זכיית "מרווח הוגן" במכרז האוצר

‎‎החברה, שציטטה נכסים לא סחירים עבור הגופים המוסדיים ב-5 השנים האחרונות, פנתה לביהמ"ש נגד אגף שוק ההון באוצר ‏‎‎■ לטענתה, במכרז בו זכתה חברת "מרווח הוגן" נפלו פגמים‏‏

‎‎חברת "שערי ריבית" יוצאת נגד אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, לאחר בחירתו להחליפה כספקית ציטוטים לנכסים לא סחירים עבור הגופים המוסדיים. במקום "שערי ריבית" נבחרו חברת "מרווח הוגן" של פרופ' צבי וינר, חברת הישגים תוכנה ונסים כהן, שכיהן בעבר כסגן בכיר לממונה על שוק ההון.

‏‏"שערי ריבית", שהפעילה את המאגר האמור ב-5 השנים האחרונות, פנתה לבית המשפט המחוזי בירושלים בשבתו כבית המשפט לעניינים מינהליים, בבקשה להוציא צו מניעה נגד האוצר במטרה לבטל את זכייתה של "מרווח הוגן" ולהכריז על זכייתה של "שערי ריבית".

השופט יוסף שפירא נתן צו ארעי בהעדר הצדדים, וקבע כי הדיון בבקשה יתקיים ב-6 לספטמבר.

‏ב"שערי ריבית" טוענים כי המכרז, אותו הוביל אגף שוק ההון, היה לקוי. לטענתם, "תחשיב שגוי שנקטה ועדת המשנה של ועדת המכרזים בחישוב המחיר (...) גרר טעות בחישוב הציון הכללי".

בנוסף, הם מציינים כי זכו בפרמטרים האיכותיים (המהווים 75% מהציון במכרז כשהיתרה תלויה במחיר) במכרז בנוגע לאיכות המציע ואיכות המודל, כך לדידם שתיקון הטעות בחישוב המחיר תגרום לכך ששערי ריבית ינצחו במכרז. הם ממשיכים וטוענים בין היתר גם לניגודי עניינים חמורים הקשורים לחברים בקבוצה הזוכה.

‏נציין כי הממונה על שוק ההון באוצר, פרופ' עודד שריג, פסל את עצמו ממעורבות במכרז לאור היכרותו עם פרופ' וינר. כמו כן, בימים האחרונים נודע כי חברות הביטוח פנו לאוצר בבקשה לדחות את המעבר ל"מרווח הוגן", על מנת להיערך כיאות לשינוי מתודולוגיית השיערוך. האוצר הודיע על זכייתה של "מרווח הוגן" ב-18 ביולי.

‏‏‏"שערי ריבית" היא שותפות בין פאהן-קנה יועצים, חברת פרדיקטה ונטרא ייעוץ כלכלי, ומנוהלת על-ידי רו"ח שלומי ברטוב. ‏‎‎‏