רני רהב לשרים: גירוש ילדי הזרים - אסון לתדמית מדינת ישראל

היחצ"ן קורא לשרי הממשלה למנוע את גירוש 400 ילדי העובדים הזרים ■ "אינני יכול לשתוק"

היחצ"ן רני רהב מתגייס למען המאבק בגירוש ילדי העובדים הזרים. רהב שלח השבוע מכתב לכל שרי ממשלת ישראל בזו הלשון: "כיו"ר חברת יחסי הציבור הגדולה בישראל, מחובתי להסב את תשומת-ליבך לנזק התדמיתי הכבד שעלולה לגרום הפרשה של גירוש 400 ילדי הזרים... מחובתי להתריע כי אין אסון תקשורתי גדול מזה".

רהב קורא לשרים למנוע את גירוש הילדים, וטוען כי "חייבים למנוע מתמונה איומה שכזו להתפרסם בעולם. חייבים לעצור את האסון התקשורתי הקרב ובא. שוטר גברתן חמוש ממשטרת ההגירה, הנושא בגאון את מדי משטרת ישראל, מגרש ילד של עובד זר בשדה-התעופה הישראלי, זוהי התמונה שתיחרט ותיגע בלבם של מיליארדי אנשים ברחבי העולם", טוען רהב.

"לא בכדי נאמר כי תמונה אחת שווה אלף מילים - תמונות של ילדים מגורשים יגרמו לנו נזק תקשורתי חסר תקדים, ועלינו למנוע מהן להתפרסם בעולם בכל מחיר", טוען רהב. "אינני מתיימר להביע בפנייתי כל עמדה מקצועית או פוליטית, בין המצדיקה ובין הפוסלת את ההחלטה עצמה, אלא רובה ככולה של פנייתי הינה דאגה כנה ואמיתית לדימויה של מדינת ישראל בעולם".

לדבריו, "אין זו מקריות שסוגיית הגירוש עולה דווקא בחודש אלול, חודש הסליחות והרחמים. אין זה אלא עוד ניסיון שלנו כאן למטה לעורר את הטעון התעוררות ולנהוג בדרך החסד ולפנים משורת הדין עם ילדי הזרים".

"כל עוד שמדינת ישראל לא תסגור את גבולותיה הפרוצים, ובייחוד את גבולה הדרומי, וכן תגביר את אמצעי האכיפה כנגד השוהים הבלתי חוקים מיד בתום תקופת אשרת עבודתם, אין למדינתנו אלא להלין על עצמה, שכן בעיית הסתננות הפליטים ממדינות אפריקה וסוגיית השוהים הבלתי חוקיים בישראל בכלל, תוחמר ואף תתגבר ובכך תפגע בחברתנו, כלכלתנו, ביטחוננו האישי והלאומי וכפועל יוצא גם בתדמיתנו בעולם".

רהב מסכם ואומר כי "אינני מביע כל עמדה בעניין, אך אינני יכול לשתוק. זוהי אחריותי, זעקתי ובקשתי, בתקווה שקולי יישמע גם יישמע".