קניון ארנה ישלם לטיב טעם 5.5 מיליון שקל על פינוי הסניף

הסניף בארנה השתרע על שטח של 2,100 מ"ר, ולדברי בעל השליטה בטיב טעם, חגי שלום, הוא הסב לרשת הפסדים גדולים ■ טיב טעם מימנה את צו ההרחבה דרך קיצוץ שכר לעובדים

חברת מנופים פיננסים, המחזיקה בקניון ארנה, תשלם לחברת טיב טעם 5.5 מיליון שקל עבור פינוי הסניף בקניון ארנה - כך נודע ל"גלובס".

פרטי הפינוי סוכמו בין בעל השליטה בטיב טעם , חגי שלום, לבין ג'קי בן-זקן, מבעלי השליטה בחברת מנופים . מדובר בסניף המשתרע על שטח של 2,100 מ"ר, שנסגר על-ידי טיב טעם בסוף יולי 2010.

יצוין כי יחד עם התשלומים עבור הציוד, טיב טעם תקבל סכום של 6.9 מיליון שקל, והיא תדווח על רווח הון בשיעור זה ברבעון השלישי 2010.

בעבר אמר שלום ל"גלובס" כי הסניף הסב לרשת הפסדים גדולים, וכי בשל חוזה שכירות ל-14 שנה עם שכר דירה נמוך, תקבל הרשת "פיצוי הולם" מהקניון על הפינוי.

רשת טיב טעם מונה כיום 28 סניפים, 13 מתוכם "טיב טעם in the city", לאחר שבמאי האחרון היא סגרה סניף נוסף ברחוב דיזנגוף בתל-אביב, וזאת כחלק מתהליך התייעלות.

הרשת מציגה ברבעון השני שחיקה בהכנסות על רקע עיתוי חג הפסח, לצד שיפור משמעותי ברווח התפעולי. מכירות הרשת ברבעון ירדו ב-3.9% והסתכמו ב-205.4 מיליון שקל, לעומת מכירות של 213.6 מיליון שקל ברבעון השני 2009. הרשת רשמה גידול של 34.9% ברווח התפעולי שהסתכם ב-7.3 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 5.44 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח התפעולי עמד ברבעון על 3.57%, לעומת שיעור של 2.54% ברבעון השני 2009.

הרשת חתמה את המחצית הראשונה של 2010 עם הכנסות של 399 מיליון שקל, גידול של 0.3% ביחס למכירות המחצית הראשונה 2009.

בהשפעת הרבעון הראשון 2010, הרווח התפעולי עמד במחצית על 6 מיליון שקל והיווה 1.51% מהמכירות בלבד, לעומת רווח תפעולי של 6.97 מיליון שקל במחצית הראשונה 2009, שהיוו 1.75% מהמכירות. בהקשר זה יצוין כי מקור חלק משמעותי מהרווח במחצית הראשונה של 2009 הוא ברווח הון שרשמה הרשת כתוצאה ממכירת חנויות.

תוצאות הרשת הקמעונאית מדווחות כמגזר בפעילות החברה, הכוללת גם פעילות יצרנית בתחום הבשר, ולכן מדווח רווח תפעולי בלבד.

"התוצאות מהוות שיפור בהיבט התפעולי של הרשת. צעדי ההתייעלות העמוקים שביצענו בחברה יקבלו ביטוי גובר והולך עם הזמן, ואני מקווה שלצד המכירות נוכל להציג מגמה של שיפור גם בעתיד", אומר שלום.

טיב טעם מימנה את צו ההרחבה דרך קיצוץ שכר לעובדים

לפני חודשים אחדים נכנס לתוקפו צו ההרחבה ברשתות השיווק המעגן את זכויות העובדים ברשתות שיווק המזון. הצו מבטיח לעובדים קרן השתלמות, משכורת 13, הסדר פנסיה מלא, תוספת 1% לשכר וימי חופשה מיוחדים.

טיב טעם, כמו רשתות אחרות, הגישה בשעתו לממונה על יחסי העבודה במשק, עו"ד שלמה יצחקי, התנגדות לצו - אולם האחרון דחה את התנגדות הרשת.

כעת מתברר כי הרשת מצאה דרך יצירתית לממן את עלות הצו, וחלק מהמימון הגיע על-ידי קיצוץ רוחבי בשכר לעובדי הרשת. הקיצוץ לא חל כמובן על העובדים המשתכרים שכר מינימום, והוא נעשה באופן דיפרנציאלי. כחלק מהכנה לצו ההרחבה הרשת גם פיטרה עשרות עובדים.

"החברה לא יכלה לשאת לבדה בנטל הכבד של צו ההרחבה. כמחציתו החברה מימנה, וכמחציתו העובדים מימנו על-ידי הורדת שכר. לצד הורדת השכר יש שיפור גדול בתנאים, כי בסך-הכול העובדים נהנים מתוספת של מיליוני שקלים", מסביר שלום.

* כמה עובדים פוטרו כהיערכות לצו?

"כמה עשרות עובדים. אין מספר מדויק כי חלק התפטרו לבד".