ענקית החיפוש ממשיכה במאמציה להפוך לשחקנית מובילה גם בתחום החברתי: גוגל רכשה השבוע את הסטארט-אפ SocialDeck, המפתח פלטפורמת גיימיניג חברתית, ומציע למשתמשים משחקים בפלטפורמות שונות, בהן האייפון והבלקברי, ואף בפייסבוק. סכום הרכישה לא פורסם.
ההתעניינות של גוגל בחברה זו טמונה בטכנולוגיה שפיתחה החברה, המאפשרת למשתמשים לשחק באופן סימולטני, ללא חשיבות לסוג מכשיר הסלולר שבידיהם. לדברי SocialDeck, החזון של החברה הוא להציע משחקים "בכל מקום, בכל זמן ולכל אחד", כשבין המשחקים שהיא פיתחה ניתן למצוא את Shake & Spell ו-Pet Hero.
אם מוסיפים לכך את הרכישות האחרונות של גוגל בתחום, כגון מפתחת האפליקציות החברתיות Slide ומפתחת פלטפורמת לתשלומים וירטואליים Jambool, לצד ההשקעה המוערכת שלה בזינגה, ברור שהשאיפה של גוגל להשיג דריסת רגל משמעותית בשוק המשחקים החברתיים והסלולריים, מיזם שבתעשייה מתייחסים אליו כ"גוגל גיימס", רק מתעצמת.
רכישה אחרת שהוציאה גוגל לפועל השבוע היא חברת Angstro, סטארט-אפ שהחל את דרכו ב-2008 כשירות למציאת תכנים רלוונטיים הקשורים לחברים שנמצאים ברשת המקצועית של המשתמש. מאוחר יותר השיקה החברה גם מנוע חיפוש בזמן אמת, שסורק את הרשת על מנת למצוא מידע חברתי עכשווי על החברים של המשתמש, מאתרים כגון לינקדאין, פליקר ופייסבוק.
גם במקרה זה היקף הרכישה לא דווח, ולא ברור אם גוגל רכשה את כל השירותים שמציעה החברה או רק חלק מהם. אולם, דבר אחר ברור - מסע הרכישות הכמעט אובססיבי של גוגל בשנה האחרונה, מעיד על כך שהתחרות בינה לבין פייסבוק עדיין רחוקה מלהתקרב לשלב ההכרעה, ונדמה שהפרויקט הסודי Google Me ייחשף לעולם כבר בעתיד הקרוב.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.