יזמי התוכנית בארלוזורוב 36 בר"ג הגישו בקשה לערעור

הוועדה המחוזית דחתה את התוכנית לבניין בארלוזורוב 36 לאור קיומו של כתב האישום שהוגש ביוני נגד ארבעה גורמים בגין בנייה שלא כדין בשטח התוכנית

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז ת"א אמנם דחתה את תוכנית המגורים ברחוב ארלוזורוב 36 באזור "גן הקופים" ברמת גן על רקע קיומו של כתב אישום בגין בנייה שלא כדין, אולם היזמים לא מתייאשים. השבוע הם ביקשו מיו"ר הוועדה המחוזית, גילה אורון, רשות להגשת ערר בפני המועצה הארצית לתכנון ולבנייה - ערכאת התכנון הגבוהה ביותר.

כפי שפורסם ב"גלובס" בחודש שעבר, הוועדה המחוזית דחתה את התוכנית לבניין בארלוזורוב 36 לאור קיומו של כתב האישום שהוגש ביוני נגד ארבעה גורמים בגין בנייה שלא כדין בשטח התוכנית. 227 התושבים המתנגדים לתוכנית ציינו בפני הוועדה המחוזית, באמצעות עו"ד עפר לרינמן, שמדובר בתוכנית שמבקשת להלבין עבירות בנייה שנעברו לכאורה בהקמת הבניין.

בעקבות החלטת הוועדה המחוזית כותבים לאורון יזמי הבניין, באמצעות עו"ד איל מאמו ממשרד אגמון ושות', כי "מדובר בפרויקט בעל חשיבות ציבורית רבה. היזמים מבקשים לראשונה להביא לציבור הסטודנטים בר"ג דיור בר השגה המותאם לצורכיהם בעלויות כספיות שוות לכל נפש ובזמינות גבוהה. התוכנית גם יכולה להתאים לאוכלוסיות מוגבלים המשוועות לפתרון, שפנו לעירייה וליזמים".

עוד הם כותבים שהתוכנית ראויה מבחינה תכנונית ונתמכה על ידי עיריית ר"ג ושכמות החניה שאותה מציעה התוכנית תואמת את הקבוע בתקנות התכנון והבנייה ולא מבקשת לגרוע או להקל מהן כהוא זה. בנוסף הם טוענים שלא ייווצרו עומסי חניה באזור התוכנית בעקבות אישורה.

"לא הורשעו מעולם"

נימוק נוסף שמעלים היזמים הוא ש"הוועדה המחוזית נתנה משקל רב מאוד לעבירות, לכאורה, שבוצעו על-ידי יזמי התוכנית, שלא הורשעו מעולם בדין ועומדת להם חזקת החפות ובכל מקרה אין מדובר בעבירה לכאורה מתמשכת, והיזמים מקיימים את הסכם הפשרה שהושג בינם לבין הפרקליטות. החלטת הוועדה מהחוזית מעלה שאלה עקרונית רבת חשיבות האם ניתן על יסוד חשד שלא הוכח, המבוסס כל כולו על פרשנות התלויה כחוט השערה בשאלת הריסתו המוחלטת של הבניין, לקבוע קביעות שהן בגדר הרשעה בטרם עת".

בשם המתנגדים מסר לרינמן: "התוכנית שהוגשה על ידי היזמים לוועדה המחוזית אינה ראויה מבחינה תכנונית ויש לה השלכות סביבתיות קשות. מעבר לכך, היא שמה ללעג את שלטון החוק שהרי פרקליטות המדינה הגישה כתב אישום בגין הבניין והתוכנית מנסה לתקן בדיעבד את העבירות לכאורה. אין בסיס משפטי-תכנוני להטריד בבקשה זו את המועצה הארצית".