מירס שלחה למשרד התקשורת תוכנית לנדידה הפנים-ארצית

מירס רואה בעניין הנדידה הפנים-ארצית חשיבות עליונה להצלחת כניסתה לשוק הסלולר במסגרת תוכניתה להקים רשת חדשה

לקראת פרסום המכרז למפעיל סלולר נוסף ולקראת פרסום השימוע בנושא הנדידה הפנים ארצית, הכינה חברת מירס, בניהולו של אברשה בורשטיין, עבודה שעוסקת בנושא הנדידה וכיצד עליה לפעול.

הנדידה הפנים ארצית דומה לנדידה בחו"ל, דהיינו כאשר לקוח של חברה זרה מתארח ברשת של מפעיל קיים. הלקוח המתארח צורך שירותי רשת מהמפעיל הקיים, שיודע לאבחן אותו כלקוח של חברה זרה, ולכן יכול להחליט איזה שירותים יקבל ואיזה לא.

מירס רואה בעניין הנדידה הפנים ארצית חשיבות עליונה להצלחת כניסתה לשוק הסלולר במסגרת תוכניתה להקים רשת חדשה. החברה מתכוונת להתמודד במכרז התדרים שיפורסם בקרוב ולרכוש תדרים לטובת רשת סלולרית חדשה, אלא שנוכח בעיית האנטנות והקושי לבנות אתרים חדשים, חייבת החברה מודל חלופי שיספק לה מיידית שירותי כיסוי ופריסה כלל ארצית. מכאן עניין הנדידה הופך להיות קריטי בעבורה.

העבודה של מירס כוללת ניתוח מקיף של בעיות הנדידה וכיצד היא צריכה לפעול בכמה מובנים - בהיבט של תקשורת הנתונים ובהיבט של ה-VOICE - וכן כיצד להבטיח שהיבטים אלה יישמרו ויעבדו באותה רמת שירות שהמפעיל המארח מספק ללקוחותיו.

מירס ביצעה את עבודה זו משום שהיא לא רוצה שנושא הנדידה יהווה מכשלה במסגרת פרסום המכרז, או שיוחלט על נדידה שאינה מספקת עבורה. בימים אלה החל משרד התקשורת לעסוק בנושא הנדידה על מנת להוציא את השימוע במהירות האפשרית ולפני המכרז ששר התקשורת מתכנן לפרסם באמצע ספטמבר. לאור החגים ונוכח הקשיים בפרסום השימוע, ספק אם המכרז יוכל להתפרסם במועד שכחלון רצה.