אובמה: "בשבוע הבא - סדרת צעדים רחבה לחיזוק הכלכלה"

הנשיא האמריקני אמר היום: "אנו בטוחים שאנו מתקדמים בכיוון הנכון, אך אנחנו רוצים לחזק את ההתאוששות ולהאיץ את צמיחת המשרות, הנדרשת בכל רחבי המדינה"

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר כי ביום רביעי הבא יודיע על סדרת צעדים חדשים לחיזוק הכלכלה האמריקנית. "בשבוע הבא אכריז על חבילת צעדים רחבה יותר", אמר אובמה במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום (שבת) בבית הלבן.

"אנו בטוחים שאנו מתקדמים בכיוון הנכון, אך אנחנו רוצים לחזק את ההתאוששות ולהאיץ את צמיחת המשרות, הנדרשת בכל רחבי המדינה".

ברקע לדבריו, דו"ח התעסוקה החודשי בארה"ב שפורסם אתמול והראה על חודש שלישי ברצף של ירידה במספר המועסקים בארה"ב. לפי הדו"ח, בחודש אוגוסט ניגרעו 54 אלף משרות לעומת צפי לגריעה של 120 אלף משרות. כצפוי, עלה שיעור האבטלה בארה"ב ל-9.6% לעומת 9.5% בחודש יולי.

נזכיר כי אובמה קרא לחברי הקונגרס מוקדם יותר השבוע להתעורר "מהתרדמה והקיבעון" אליהם נכנסו לקראת הבחירות בנובמבר הקרוב, ולסייע לממשל להעביר את התוכנית שתסייע לעסקים הקטנים וכך גם לכלכלה כולה. "נצא במתקפה רבתי כדי להילחם למען הכלכלה שלנו וההתאוששות שלה", אמר.

נשיא ארה"ב אמר כי הממשל מחפש דרכים נוספות וחדשות כדי לתמוך בצמיחת הכלכלה הגדולה בעולם: "אנחנו צריכים לעשות עוד, והרפובליקנים מחזיקים את אישור התוכנית הזה כבן ערובה - אני קורא להם לשחרר את העיכובים".