אנליסט בהכשרה ביטוח מתחייב לירידה במחירי הדירות: "דחו את קניית הדירה בשנה"

יוסי אפרתי, מנהל מחלקת ההשקעות של הכשרה ביטוח, ממליץ לרוכשי הדירות לשבת על הגדר ■ "כבר היום אנו רואים האטה בביקושים

אנליסט שמתחייב לירידה במחירי הדירות? מסתבר שיש חיה כזאת. בסקירה שפרסמה היום (א') הכשרה ביטוח, ממליץ לישראלים יוסי אפרתי, מנהל מחלקת ההשקעות של החברה, "לדחות את קניית הדירה בעוד שנה".

מהסקירה עולה כי ירידת המחירים המיוחלת תגיע ככל הנראה בשנת 2011. אפרתי ממליץ למבקשים לרכוש דירה להמתין בסבלנות: "הערכתנו היא שהעליות במחירי הדירות ייבלמו וכבר היום אנו רואים האטה בביקושים, על כן סביר כי נראה בשנת 2011 ירידת מחירים מתונה". לדבריו, ניכרת עצירה בביקושים הן מצד משקיעים והן מצד משקי הבית.

עוד עולה מהסקירה כי כל עוד תימשך ההאטה בכלכלת ארה"ב תהיינה השלכות על השוק בארץ "היות והקורלציה בין השווקים גבוהה ממילא". אפרתי מציין כי שוק הנדל"ן בארה"ב אינו מתאושש, שכן נתון מכירת הדירות מיד שנייה נפל החודש לרמתו הנמוכה מזה 15 שנה, וכן שיעור עיקולי הבתים ושיעור הפיגורים במשכנתאות גבר, מה שמשפיע על מחירי הדירות. "סנטימנט הפחד שולט בשווקים ורבים מעדיפים לברוח לשוק אגרות החוב", אומר אפרתי.

אפרתי התייחס בסקירה גם להמלצות מהחודשים האחרונים להיצמד לאג"ח ממשלתי: "מי שרכש את האג"ח הממשלתי הצמוד עשה רווחים לא מבוטלים. כרגע הרווחים שם מוגבלים, אך האג"ח הממשלתי הן הצמוד והן השקלי הוא עדיין מקלט בטוח מפני הירידות בשווקים".

לדבריו, מדד חודש אוגוסט צפוי להיות 0.4% וחודש ספטמבר 0% כאשר תחזית האינפלציה ל-12 חודשים הבאים עומדת על 3.2%. "בשער הדולר לא צפויה תנודתיות מיוחדת והוא ינוע בטווח של 3.75-3.85 שקל לדולר", מעריך אפרתי. "האירו עומד כיום על 4.85 שקל לאירו ולא צפוי להתחזק משמעותית מול השקל".