יעקב שחם: "יש בזבזנות בדרג המקצועי של הרשות השנייה"

ביום חמישי האחרון פרץ עימות חריף בין יו"ר ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות השנייה לבין מנכ"ל הרשות מנשה סמירה ■ סמירה בתגובה: "יש להצטער על טענות לא מבוססות"

עימות חריף פרץ במועצת הרשות השנייה בישיבתה ביום חמישי האחרון. יו"ר ועדת הטלוויזיה של המועצה, יעקב שחם, תקף בטונים גבוהים את מנכ"ל הרשות, מנשה סמירה, בטענות לאי-סדרים כלכליים ברשות השנייה.

לאחר שסמירה ענה אף הוא בתקיפות, חברי מועצת הרשות ביקשו להנמיך את הלהבות, התייצבו לצדו של סמירה וביקשו את שחם להציג הוכחות לדבריו.

במהלך ישיבת המועצה, לפני שהחל הדיון בנושא תקציב הרשות השנייה, טען שחם כי בדרג המקצועי של הרשות השנייה יש "בזבזנות", וכי הוא דורש לבחון את כל הוצאות הרשות ובכללן הוצאות הדלק והנסיעות, ואמר כי הוא "יבדוק אחד-אחד".

חברי המועצה שנכחו בישיבה ביקשו להרגיע את הרוחות וקראו לשחם להוכיח את דבריו ולא לומר אותם בעלמא. בהמשך הבהיר שחם כי טענותיו הן נקודתיות כלפי המנכ"ל סמירה ולא כלפי יתר העובדים.

על-פי גורמים במועצה, "המתקפה של שחם הפתיעה, ולא הבנו מהיכן היא נובעת ומה מקורה".

בתוך כך הוחלט במועצה כי נושא מינוי הדירקטורים בחברות החדשות של ערוצים 2 ו-10, שעליו פורסם בראשונה ב"גלובס", יעבור לוועדת הטלוויזיה ולא לפתחה של ועדה ייעודית חדשה. נבחנת האפשרות שבדיונים בנושא יתאפשר לחברי מועצה אחרים, שאינם חברי הוועדה, להצטרף.

שחם מסר בתגובה: "היו חילוקי דעות ביני לבין סמירה,ואין לי ספק כי הם ייפתרו. טענותיי הושמעו כלפי המנכ"ל, וחידדתי בשאלת הבהרה כי אין לי כוונה ליתר העובדים".

יו"ר מועצת הרשות השנייה, אילן אבישר, מסר בתגובה: "יש לנו מועצה דינמית עם אנשים בעלי שיעור קומה, דעתנים, ואנחנו צופים מיני דרמות מהסוג הזה מפעם לפעם. יש הבדלי טמפרמנט, וגם כאן הפרשה מאחורינו".

סמירה מסר בתגובה: "יש להצטער על טענות בלתי מבוססות שנזרקו לחלל ולא זכו לתמיכה וגיבוי מצד חברי המועצה. יש לציין את דברי השבח שנאמרו בדיון על התייעלות הרשות".