הערכות בשוק: רציו במו"מ לרכישת 25% ברישיונות פלאג'יק

(עדכון) רציו: "אין כל וודאות אם ומתי המו"מ ישתכלל לכלל הסכם מחייב" ■ מודיעין גם היא במירוץ אחר הרישיונות הגובלים ב"לוויתן" ■ הזדמנות ישראלית רכשה 10% מהזכויות

תמונת הזכויות ברישיונות פלאג'יק (Pelagic) מתחילה להתבהר. ההערכות בשוק הן כי בנוסף להזדמנות ישראלית ולמודיעין , גם שותפות חיפושי הגז רציו יהש עתידה לרכוש 25% מהזכוית ברישיונות.

מודיעין עצמה אישרה את החשיפה של "גלובס" כי היא מנהלת משא ומתן מתקדם לרכישת זכויות ברישיונות. ההערכות הן כי מודיעין שבשליטת צחי סולטן, עתידה לרכוש גם היא 25% מהזכויות.

הזדמנות ישראלית הודיעה אמש כי התקשרה בהסכם לרכישת זכויות בשיעור 10% בפלאג'יק. בתמורה לזכויות המועברות תשלם השותפות לפלאג'יק 2.5 מליון דולר, כאשר שווי העסקה גוזר לרשיונות שווי של 25 מיליון דולר, גבוה בכ-25% מההערכות הקודמות שעמדו על 20 מיליון דולר.

רישיונות פלאג'יק הפכו לסחורה חמה בעקבות פרסום ממצאי הסקר התלת-מימדי שערכה נובל אנרג'י באזור בתחילת יוני. הממצאים העלו כי בקידוח "לוויתן" קיימת הסתברות של 50% למציאת גז טבעי בהיקף כפול מזה שבתמר. הרישיונות נמצאים בים התיכון, כ-170 ק"מ מערבית לחיפה, וגובלים בהיתר המוקדם "גל" ומצויים צפונית מזרחית לו וברישיונות הידועים כ"רציו ים" ומצויים מערבית להם.

רציו, אשר מרכזת גם היום מחזור אדיר של כ-250 מיליון שקל ואשר קיזזה ירידות של כ-10% ועברה אף להיסחר בעליות קלות מסרה היום כחצי שעה לפני סיום המסחר אחר הצהריים הודעה לבורסה לפיה היא מבהירה בזה כי "אין כל וודאות אם ומתי המשא ומתן ישתכלל לכלל הסכם מחייב ומה יהיו תנאיו ו/או המבנה הסופי של העסקה".