עיריית י-ם מקפיאה ההיתרים בפרויקט הולילנד לזמן בלתי מוגבל

זאת לאחר שבתחילת מאי הוחלט להקפיא את ההיתרים למשך 100 יום ■ מדובר בהקפאת היתרי החפירה והדיפון לשלושת הבניינים הנוספים שנותרו לבנייה בפרויקט הולילנד

עיריית ירושלים תקפיא את היתרי החפירה והדיפון בפרויקט הולילנד בעיר לתקופה בלתי מוגבלת, כך נודע ל"גלובס". זאת לאחר שבתחילת מאי הוחלט להקפיא את ההיתרים למשך 100 יום.

‏הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ירושלים החליטה במהלך דיון שקיימה אתמול להקפיא את היתרי החפירה והדיפון לשלושת הבניינים הנוספים שנותרו לבנייה בפרויקט הולילנד, והפעם, כאמור, ללא הגבלת זמן.

לפי הנתונים שהועלו בוועדה המקומית בדיון הקודם בנושא, שהתקיים בחודש מאי, התיק המקורי במגרש הבנייה של פרויקט הולילנד נפתח בשנת 1986. שינוי לתוכניות אושר באפריל 2006 ובמהלך אותן השנים אושרו שינויים כמו ייעודי הקרקע, זכויות הבנייה ואופי הבינוי. סך כל הזכויות המאושרות הן 67 אלף מ"ר עם 43 אלף מ"ר שטחי שירות. סך כל היחידות המאושרות בפרויקט מסתכמות ב-580, לא כולל מגרשים 6 עד 7 (המגדלים). סך כל זכויות הבנייה שנוצלו לפי התב"ע (תוכנית בניין עיר) הן 51 אלף מ"ר ו-42 אלף מ"ר שטחי שירות. סך הכל נוצלו זכויות בנייה ל-501 יחידות דיור בפרויקט.

כזכור, ההחלטה הקודמת להקפיא את היתרי החפירה והדיפון התקבלה לאחר חוות דעת שהוציאו בסוף אפריל היועץ המשפטי לעירייה, עו"ד יוסי חביליו, שהיום נודע על התפטרותו, ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ירושלים, קובי כחלון. בה צוין כי שלושת היתרי החפירה והדיפון שניתנו בפרויקט הונפקו בסוף 2007, אולם בשל פקיעתם הוגשו בקשות לחידושם, שנדונו בישיבות ועדת הרישוי של הוועדה המקומות בסוף 2009, בהן הוחלט שההיתרים יחודשו לתקופה שעד סוף 2010.

שלושת ההיתרים ניתנו בינואר 2010 בהתייחס לבינוי המותר לפי התוכנית התקפה, אבל מפניית היזם לעירייה ומסיכום פגישה שנערכה עימו בפברואר 2010 עולה שאחוזי הבנייה שנותרו בפרויקט אינם מספיקים להשלמת שלושת המבנים שמיועדים להיבנות במגרשים שלהם ניתנו היתרי החפירה.

היזם טען אז שלאור מספר יחידות הדיור המירבי לפי התוכנית התקפה ולאור מספר יחידות הדיור במבנים להם ניתן היתר בנייה, מספר הדירות שטרם נוצלו אינן מספיקות להקמת שלושת המבנים כפי שתוכננו במסגרת התוכנית או אך חלקם. על בסיס הסברים אלה הודיע בזמנו היזם על כוונתו להגיש בקשה לתוספת יחידות דיור בכפוף לתקנות "סטייה ניכרת מתוכנית" ולכן גם ביקש את הסכמת מהנדס העיר.

השהיית היתרי החפירה, שהמשכה אושר אתמול, התקבלה בצל פרשת החשדות לשוחד בפרויקט הולילנד ועל רקע טענות הוועדה המקומית על כך שלא היו לה את כל הפרטים והנתונים לגבי שלושת הבניינים הנוספים.

‏החלטה זו מתיישבת עם הנחייתה של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד שרית דנה, ששוגרה בסוף יולי ליו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה, רות יוסף, ולחביליו, לפיה יש להמתין לסיום חקירת פרשת הולילנד ולבחינת התשתית המלאה לפני שיתקבלו החלטות סופיות בעניין היתרי בנייה חדשים במתחם.