צפו בוידאו: אובמה מברך את היהודים בעברית לראש השנה

נשיא ארה"ב ליהודי העולם: "נפעל לטובת שלום וביטחון בארץ הקודש; התקדמות לא תושג בקלות ולא במהירות" ■ איחל בשמו ובשם אישתו: "לשנה טובה תיכתבו"

נשיא ארה"ב ברק אובמה נשא הערב (ג') נאום וידאו מיוחד המוקדש לקהילה היהודית בארה"ב וליהודים בעולם כולו, בוא הוא מברך את העם היהודי לרגל ראש השנה ולא שוכח לקשר את את הדבר גם לשיחות המו"מ הישירות בין ישראל לפלסטינים שנפתחו בשבוע שעבר.

"בזמן שיהודים באמריקה ובכל העולם חוגגים את חגי תשרי - אני רוצה לברך בברכות החמות ביותר אותם לרגל השנה החדשה" פתח אובמה את דבריו ולאחר מכן הוסיף בעברית: "לשנה טובה תיכתבו".

אובמה טען כי "ראש השנה מציין את ההתחלה של לוח השנה הרוחני ואת הולדת העולם - הוא משמש כתזכורת לקשר המיוחד שבין אלוהים לבין ילדיו, עכשיו ובכל עת, וקורא לנו להסתכל בעצמנו ולתקן את חטאינו".

לדבריו, המסרים של החג רלוונטיים היום ממש כמו בעת העתיקה כשהם מחזקים את האמונה בחמלה ובשאיפה לתקן את העולם.

אובמה לא פספס את ההזדמנות לקשור בין החג לבין חידוש השיחות הישירות בין ישראל לפלסטינים ואמר: "זוהי המשימה שלנו לתמוך באלה המוכנים להתקדם מעבר לפערים ולעבוד ביחד לטובת ביטחון ושלום בארץ הקודש. התקדמות לא תושג בקלות, ולא תושג במהירות. אבל היום יש לנו אפשרות לנוע קדימה, אל עבר המטרה המשותפת שלנו - שתי מדינות, ישראל ופלסטין, חיות זו לצד זו בשלום ובביטחון".

את דבריו חותם נשיא ארה"ב בנימה אישית באומרו: "מישל ואני מאחלים לכל החוגגים את ראש השנה, שנה מתוקה מלאה בבריאות ושגשוג".