אזעקת שווא? העובדים דחו השביתה בנתב"ג שתוכננה למחר

הצדדים יקיימו ביום א', לאחר החג, סבב פגישות כדי להגיע לפיתרון בסוגיית כספי הפנסיה של העובדים ■ הועד: "אם לא יושג פיתרון - נחל בשביתה בתחילת השבוע הבא"

עובדי נמל התעופה בן גוריון, שהודיעו אתמול (ג') על כוונתם להשבית כליל את פעילות נמל התעופה הבינלאומי של ישראל החל ממחר בשעה 6:00, חזרו בהם היום מכוונתם לאחר התערבות של שר התחבורה ישראל כץ והודיעו כי יתייצבו מחר לעבודה כרגיל.

במהלך הלילה ניהלו הצדדים מגעים ביניהם במטרה להביא לפיתרון השביתה ולמנוע ברגע האחרון את השביתה בעיצומה של עונת השיא בתיירות: מטעם רשות שדות התעופה ניהלו את המגעים קובי מור ועובדיה אלי, בעוד מולם התייצב יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, ויו"ר ועד העובדים פנחס עידן.

ביום א' צפוי להתחיל סבב שיחות מרתוני בין הצדדים במטרה להגיע להסכמות שיסירו את איום השביתה. מהועד נמסר כי שר התחבורה וראשי רשות שדות התעופההתחייבות בפני יו"ר ההסתדרות עיני באופן אישי כי יקיימו פגישות ביום א' כדי למצוא מענה מיידי לסוגיה.

בועד הבהירו עם פירסום הדברים: "לאור התחייבות ומתוך רצון שלא לפגוע בנוסעים הוחלט ע"י הוועד וההסתדרות לדחות את השביתה. במידה ולא יושג פיתרון - יאלצו העובדים לשבות בתחילת השבוע".

איימו ברגע האחרון וגרמו לסכסוך עם החברות הזרות

אתמול, כזכור, טענו העובדים כי זה למעלה משנתיים הם מקיימים מגעים עם רשות שדות התעופה במטרה להגיע להסדרת הנושא - אך ללא התקדמות. פגישת מו"מ שהתקיימה אתמול בין הצדדים והתפוצצה היא שהביאה את העובדים להכריז על שביתה בנמל מיום חמישי בבוקר ולהציב אולטימטום בן פחות מ-48 שעות להנהלה.

מנהלי חברות התעופה הזרות הפועלות בישראל ניהלו אמש בתגובה מגעים עם שר התחבורה ושר התיירות בניסיון לגייס את עזרתם במניעת השביתה. במקביל הודיעו החברות כי הן שוקלות בעצמן פנייה לבית הדין לעבודה, כדי שזה יוציא צווי מניעה נגד השביתה. בחברות טענו אתמול כי קיום השביתה המתוכננת בתקופת החגים תפגע פגיעה אנושה בתדמית התיירות בישראל.