תושבי אזור נתב"ג: להימנע מפעולה שתעכב את הפיצוי שנפסק לנו

בחודש שעבר קבע ביהמ"ש כי תושבי אזור נתב"ג יפוצו בשל ירידת ערך הקרקע ■ שווי התביעות - כ-5 מיליארד שקל ■ התובעים לרש"ת: להימנע מכל פעולה כספית שתכביד על ביצוע פסק הדין

‏"על רשות שדות התעופה להימנע בתקופה זו מכל פעולה של העברת כספים מקופתה לקרן נפרדת כלשהי, לייחוד כספים או להעברתם, באופן שעלול להכביד או לסכל את ביצוע פסק הדין" - כך כתב היום (ב') למועצת רשות שדות התעופה עו"ד משה רז כהן, המייצג את מרבית התושבים הסמוכים לנתב"ג אשר הגישו תביעות פיצויים ששוויין מוערך בכ-5 מיליארד שקל, שהתקבלו בחודש שעבר בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

‏כזכור, לפני כחודש קבע בית המשפט המחוזי בתל-אביב כי לראשונה בישראל, כ-5,000 תושבים המתגוררים סמוך לנתב"ג יפוצו בגין ירידת ערך נכסיהם בעקבות פגיעות רעש שנובעות מתוכנית נתב"ג 2000.

עו"ד רז כהן כתב היום ליו"ר מועצת רשות שדות התעופה, עובדיה עלי, כי על רשות שדות התעופה להימנע מכל פעולה של העברת כספים מקופתה לקרן נפרדת כלשהי, שכן "פעולות כאמור יהוו הברחת נכסים אסורה".

‏עוד הוא מוסיף כי "ייחוד כספי הרשות, בסמוך לאחר פסק הדין, בקרן נפרדת לכל מטרה שהיא, יעלה מניה וביה חשש שמדובר בהענקה פסולה המקדמת העדפת נושים אסורה. הענקה פסולה כאמור תטיל אף חובה אישית על חברי ההנהלה ועל חברי מועצת רשות שדות התעופה. לא תישמע אפוא כל טענה כי העניין נעשה בתום-לב".

‏כאמור, בפסק הדין של השופטת ד"ר מיכל אגמון-גונן בחודש שעבר נכתב כי יש להכיר בזכותו של כל אדם לחיות בתנאים סביבתיים הולמים. בהתאם לפסק הדין צפוי להתמנות שמאי מכריע להערכת ירידת הערך.

‏התובעים עירערו לבית המשפט לאחר שמרבית תביעות הפיצויים שהגישו נדחו על-ידי הוועדות ביישובים הסמוכים לשדה התעופה. היתה זו הפעם הראשונה בישראל שלבית המשפט מוגשת תביעת פיצוי לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה (שהוא הסעיף שעל בסיסו ניתן להגיש תביעת פיצויים) בגין ירידת ערך בעקבות פגיעה של רעש מטוסים.

‏כזכור, לאחר מתן פסק הדין הודיעה רשות שדות התעופה כי היא בוחנת את צעדיה, לרבות הגשת ערעור.

בתגובה למכתבו של עו"ד רז כהן נמסר מרשות שדות התעופה כי "רשות שדות התעופה היא רשות ממלכתית שפועלת על-פי חוק ואיננה זקוקה להצעות ייעול".