אובמה התקשר לברך את ארדואן: "הרפורמה תחזק הדמוקרטיה"

האתר "איסלמיק ניוז": אובמה התקשר לארדואן לפני משחק הגמר בין נבחרות טורקיה וארה"ב בכדורסל ושיבח את רמת הארגון של אליפות העולם

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, התקשר לראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, וברך אותו לאחר הנצחון המוחץ במשאל העם על הרפורמה החוקתית במדינה. "אני בטוח שהרפורמה תחזק את הדמוקרטיה בטורקיה", אמר אובמה.

האתר "איסלמיק ניוז" מדווח שאובמה התקשר לארדואן לפני המשחק בין נבחרות טורקיה וארה"ב בכדורסל ושיבח את רמת הארגון של אליפות העולם. ארדואן הודה לאובמה על השבחים ואמר כי הוא בטוח שתוצאת המשאל תחזק את הדמוקרטיה והחברה בטורקיה.

ביום ראשון, נזכיר, הוכרע הקרב על הרפורמה בטורקיה, כש-61% מתוך 50 מיליון הטורקים שצעדו לקלפי הצביעו בעד שינוי החוקה והכנסת הרפורמה של ראש הממשלה רג'ב טאיפ ארדואן.

הדיון החברתי סביב אישור הרפורמות הפך בשבועות האחרונים לזירת התנגחות בין הממשל הפרו-איסלאמי לאופוזיציה, שמנסה לשמור על אופייה החילוני של טורקיה. הסקרים שהוצגו בימים האחרונים נטו לטובת ארדואן, למרות שסקרים שנערכו קודם לכן ניבאו תוצאות צמודות.

ארדואן עצמו רואה בתוצאות המשאל כ"מבחן תמיכה" של הציבור הטורקי בממשלתו, ובמפלגת "הצדק והפיתוח" בראשה הוא עומד. הרפורמות בעניינן נערך משאל העם, לפי ארדואן, נועדו "להפוך את המדינה לדמוקרטית יותר וקרובה יותר לחוקי האיחוד האירופי". האופוזיציה אמנם לא מטילה ספק בצורך בשינויים - אך רואה בכך ניסיון של ארדואן ואנשיו להשתלט גם על מערכת בתי המשפט.