אדלר יוצא מאדלר-חומסקי: ימכור את חלקו לשותפים בכ-80 מיליון שקל

‎ימכור בהדרגה את חלקו לשותפים ויישאר יו"ר פעיל ‏‎■‎‏ העסקה משקפת למשרד שווי של 190-230 מיליון שקל ‏‎■‎‏ אייל חומסקי, המחזיק ב-40%, ימשיך להיות השותף הבכיר במשרד

‎‎ראובן אדלר, אחד הפרסומאים הוותיקים והמשפיעים בישראל, ייצא בהדרגה מהבעלות על משרד הפרסום אדלר-חומסקי ויישאר יו"ר פעיל. על-פי ההערכות בשוק, שווי העסקה משקף למשרד שווי של 50-60 מיליון דולר.

‏את המניות של אדלר במשרד (40%) קונים השותפים באדלר-חומסקי, שהמרכזי בהם הוא אייל חומסקי, שמחזיק כיום ב-40%. אורי עיני ואמיר גיא, שמשמשים מנכ"לים משותפים של החברה, מחזיקים כיום כל אחד כ-3%, וצפויים להחזיק בתום התהליך 8% כל אחד.

עוד מחזיקים כיום במניות עומר שמעוני, שמחזיק ב-3%; ואורי לברן, שותף באדלר-חומסקי עוד מהקמת המשרד, שמחזיק ב-7%.

כל אחד מהשותפים יגדיל את חלקו באופן פרופורציונלי לחלקו כיום, כך שאייל חומסקי יישאר גם לאחר העסקה השותף הבכיר ביותר בחברה.

‏המשרד חתום בשנים האחרונות על הסכם עם משרד הפרסום הבינלאומי GREY, אך למרות מאמצים חוזרים ונשנים לא עלה בידי אנשי המשרד להפוך את הסכם הייצוג למהלך רכישה, וזו כנראה אחת הסיבות למהלך הנוכחי.

‏משרד הפרסום אדלר-חומסקי&ורשבסקי נמצא כיום בשליטת ראובן אדלר ואייל חומסקי. המשרד מדורג בשנים האחרונות באופן קבוע במקום השני בדירוג ההוצאה לפרסום של משרדי הפרסום בישראל על-פי יפעת בקרת פרסום. היקף פרסום של המשרד במחצית הראשונה של 2010 עמד על 203.3 מיליון שקל, ששיקף ירידה של 11% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

‏‏‏בתחילת 2008 היה אדלר-חומסקי משרד הפרסום הראשון בישראל שיצא לבורסה. ההנפקה, שהחלה בקול תרועה רמה לפי שווי של 250 מיליון שקל, הסתיימה אחרי 8 חודשים בלבד ברכישה חוזרת של המניות על-ידי הבעלים. בסיכומו של דבר העניקו אדלר וחומסקי למשקיעים תשואה שלילית של 8%- על מחיר ההנפקה. הצעת הרכש שניתנה על-ידי הבעלים היתה לפי שווי של 227 מיליון שקל.

‏‏‏בין הלקוחות הבולטים של החברה ניתן למנות את בזק, שופרסל דיל, פלאפון, צ'מפיון מוטורוס ובנק הפועלים. בעבר הוא זכה בלא מעט מכרזי פרסום של גופים ממשלתיים.

אורי עיני ואמיר גיא, המשמשים כיום כאמור כמנכ"לים משותפים במשרד, הצטרפו אליו בשנת 2005, ובשנת 2007 מונו לתפקידם הנוכחי. בשנים האחרונות הם נטלו על עצמם את ההובלה המעשית של המשרד והשיגו עבורו לא מעט תקציבים חדשים.

‏‏ראובן אדלר אישר את הידיעה. ‏תגובתו של חומסקי לא התקבלה עד לפרסום הידיעה.