הרב הראשי לאימאם טורקיה: ״בוא לירושלים וניישב ההדורים״

הרב יונה מצגר בהופעה נדירה בפני ועידת המחוז הערבי של מפלגת העבודה: "אלה ימים של סליחה ומחילה. בוא נשב ביחד ונביא את שני העמים ליחסי שלום ואחווה כפי שהיה בעבר"

הרב יונה מצגר, הרב הראשי לישראל, קרא הערב לאימאם הגדול של טורקיה לבוא לירושלים וליישב את ההדורים בין שתי המדינות. ״אלה ימים של סליחה ומחילה. בוא נשב ביחד, ניישר את ההדורים ונביא את שני העמים ליחסי שלום ואחווה כפי שהיה בעבר. בוא נחזיר עטרה ליושנה. אני מזמין אותך לירושלים ולא אכפת לי לבוא אלייך לתורכיה״, אמר הרב הראשי בהופעה נדירה בפני ועידת המחוז הערבי של מפלגת העבודה שהתקיימה בבית ברל בראשות חבר הכנסת ראלב מג'דלה.

הרב הראשי התייחס גם לשיחות הקירבה בשארם והביע תקווה שהשיחות יעלו על פסים טובים והשלום יגיע במהרה. ״אנו חייבים שיבוא שלום במהרה. זה החלום, התפילה והכמיהה של כל יהודי. חשוב לנו שדור הבנים שלנו יגדל עם פרחים ולא עם רובים״.

כאמור, חלק נרחב מדבריו התייחס הרב מצגת למשבר היחסים עם תורכיה והביע כאב על שמקרה אחד שהכאיב לכל הצדדים גרם לנתק בין שתי המדינות שפיתחו קשרים כל כך יפים, ידידותיים וקרובים.

הרב הראשי סיים את דבריו באיחול שהשנה הבאה תהיה שנת עם אחד וחתם בברכה בעברית אם ירצה ה׳ ובערבית אינשאללה.

באירוע נכח גם יועצו של אבו מאזן זיאד אבו-זיאד וכן שר האוצר יובל שטייניץ מהליכוד ושרי מפלגת העבודה אבישי ברוורמן, יצחק הרצוג ושלום שמחון.