שכר שירותי מודיעין ישראלי - וקיבל מידע על הומוסקסואלים

מושל מדינת פנסילווניה הורה לבטל חוזה בשווי 125 אלף דולר עם ITTR מירושלים ופילדלפיה, שסיפקה לגורמי אכיפת חוק מידע על פעילויות חוקיות לגמרי

מושל מדינת פנסילווניה, אד רנדל, התנצל אתמול (ג') בפומבי על שממשלו שכר חברה ביטחונית ישראלית למעקב אחר פעילויות חוקיות לגמרי של קבוצות אזרחיות במדינתו. החברה, "המכון לחקר הטרור ולמענה עליו" (ITTR), מירושלים, סיפקה לגורמי אכיפת חוק בפנסילווניה מידע על הפגנות ופעילויות חוקיות אחרות של ארגונים כקבוצות של הומוסקסואלים ולסביות, או קבוצות להגנה על זכויות בעלי-חיים.

המושל הורה לבטל חוזה בשווי 125 אלף דולר עם ITTR, אך הודיע כי אין בכוונתו לפטר את יועצו לענייני הגנת המולדת, ג'יימס פאוארס. לא ברור באיזו מידה היה היועץ מעורב בהחלטה לשכור את שירותי החברה הישראלית.

רנדל הכריז, שהמידע שסיפקה ITTR היה חסר ערך מבחינת רשויות אכיפת החוק של פנסילווניה וכי הפצת המידע שליקטה החברה על ארגונים אזרחיים מהווה הפרה של זכויות האזרח שמוקנות לארגונים אלה מכוח חוקת ארה"ב. "זה מגוחך", אמר רנדל. "אני מתנצל לפני כל אחד מהארגונים האלה שלוקט מידע על פעילויותיהם. יש להם זכות להפגין".

המושל אמר, כי הוא "נבוך עד עמקי נשמתו" מהמעקב אחר ארגונים אזרחיים וכי זה "מדהים" שמדינת פנסילווניה שילמה כסף תמורת מידע אלמנטרי כזה.

המידע על התנצלות המושל ועל ביטול החוזה של ITTR פורסם בראשונה בסוכנות א.פ. והובלט אמש באתר "פוליטיקו".

מכון היצוא בישראל כלל את ITTR בקטלוג מקוון של חברות ישראליות, בפרק על חברות ביטחוניות. לפי המידע של מכון היצוא, עומדים בראש החברה אהרן ריצ'מן ומיכאל פרלמן, שמתוארים כמנהלים משותפים. "לצוות החברה יש ניסיון נרחב בתחומי צבא, ביטחון ואכיפת חוק, לרבות ניסיון משמעותי בנושאי ביטחון שקשורים במתקנים עירוניים, מתקני תשתית, בסיסים צבאיים ומתקנים פומביים ופרטיים שנתונים לאיום של טרוריסטים".

באתר של החברה (www.terrorresponse.org) נאמר, כי ITTR היא חברה ביטחונית ישראלית-אמריקנית שמספקתת שירותי מודיעין, אימונים וחינוך ללקוחות ברחבי תבל. החברה מכריזה שכל הקורסים שלה אושרו ע"י משרד הביטחון הישראלי ושהמומחים הישראליים והאמריקנים שלה מציעים קורסים ללוחמה בטרור, לרבות היערכות לקראת התקפה של נשק להשמדה המונית ומחבלים מתאבדים.

"לבצע מעצר לאחר מעשה שוב אינו אופציה", נאמר באתר החברה. "טכניקות האימונים הישראליות הן בדוקות ומוכחות והמדריכים שלנו השתמשו בהן בהצלחה בכמה מהיחידות הטקטיות הפעילות ביותר בישראל".

בפוסטינג אחר באתר, מספטמבר 2008, נאמר שכל המידע המודיעיני שמלקטת החברה בארה"ב נשלח לניתוח בישראל. "כל האינפורמציה שמפיקים חברי צוות ITTR נשלחת למרכז הניטור שלנו בירושלים, ושם היא מנותחת ומאומתת ע"י גורמים מקומיים".

לפי הביוגרפיה של ריצ'מן, שמצוטטת ב"פוליטיקו", הוא היה בעבר קצין בכיר במשטרת ירושלים. בפוסטינג של אוניברסיטת פילדלפיה, ממארס 2009, שמבשר על הצטרפות ריצ'מן לפקולטה לרפואה וניהול של אסונות, נאמר שלאחר שירותו בצה"ל הוא גויס לפיקוד המרכזי של משטרת ישראל ושם הוא מילא תפקידים ברמה פיקודית בתחומי לוחמה בסמים, לוחמה בטרור ומבצעים מיוחדים.