ענבל אור: "הפכתי את קב' הרכישה לאלטרנטיבה לדירה במרכז"

אור, שהתברגה במקום ה-34 בדירוג "50 המשפיעות" של "ליידי גלובס":" קשה לי עם שוביניסטים, שטוענים שההצלחה היא בגלל המראה שלי"

ענבל אור היא האישה המובילה בתחום קבוצות הרכישה, שהפך השנה לטרנד החזק בנדל"ן. הקימה כ-18 קבוצות רכישה, ומימשה את האופציה לרכישת מתחם מגדלי הצעירים בתל אביב. היקף ההכנסות של החברה שבבעלותה הגיע בשנה האחרונה למאות מיליוני שקלים.

המהלך החשוב שלי ב-2010: "גולת הכותרת שלי היא מגדלי הצעירים. השנה הפכתי את האידיאולוגיה שלי למעשה, בכך שהצלחתי להתוות מדיניות חדשה לעיריית תל אביב, ובזכות זה גם צעירים יוכלו לרכוש דירות בעיר. זוהי סנונית ראשונה ששינתה מתווה ותפיסה, ויבואו עוד בעקבותיה.

"בנוסף, בשנה האחרונה הפכתי את קבוצות הרכישה לאלטרנטיבה להשגת דירה באזור המרכז. הצלחתי לעמוד בפרץ המתנגדים שלי, כמו איגוד הקבלנים, שהונעו מאינטרסים, ושמשכו אחריהם חברי כנסת ושרים, ולמעשה רק הוכיחו לי שאנחנו אטרקטיביים".

צפי לשנה הבאה: "מצד אחד אני מתמקדת בקיים, ורוצה שהפרויקטים יעלו כמה שיותר מהר על הקרקע. מצד שני יש לי פרויקטים חדשים ועסקאות חדשות, חלקם מחוץ למרכז".

החזון שלי: "להקים שכונה שלמה באזור הפריפריה הצפונית. אני עובדת על הרעיון כבר הרבה זמן, אבל בשנה הקרובה הוא יצא לדרך. אני גם רוצה לצמצם גורמים לא יציבים בשוק של קבוצות הרכישה, ולהוציא נייר מסודר עם פרמטרים ברורים, שלפיהם יוכלו רוכשים פוטנציאליים לדעת מהי קבוצת רכישה אמיתית וממה כדאי להם להתרחק".

רגעים של קושי: "היו לא מעט כאלו השנה, ועדיין אני מתמודדת יום יום עם כוחות שמנסים לבלום אותי. לא היה לי קל לשמוע אמירות שוביניסטיות שהוטחו לעברי בשנה האחרונה. קשה לי עם שוביניסטים, שטוענים שההצלחה היא בגלל המראה שלי, ולא בזכות הכישורים שלי. כנראה שהעובדה שאני צעירה ואמביציוזית, ושהגעתי מהפריפריה ולא נולדתי במשפחה עשירה במיוחד, גורמת להם לחשוב כך. אבל אני אסרטיבית ולא מוותרת".

על מה אני מצטערת: "על כך שחלק מהפעילות החשובה שעשיתי נוצל לרעה, שאנשים לקחו את ההצלחה שלי למקומות לא ענייניים. בפגישות שלי עם רוב טייקוני הנדל"ן הכול מתנהל בצורה עניינית ומכובדת, וחבל לי שארגונים שונים כמו הקבלנים הכריחו אותי להשיב אש על דברים לא רלוונטיים שאמרו נגדי".

פנאי: "אני עושה ספורט שלוש פעמים בשבוע עם מאמן כושר פרטי. זה עוזר לי להגיע לעבודה עם אדרנלין".

המלצה תרבותית: "הספר 'אשת חיל' של ליהיא לפיד. יש בו את כל המרכיבים הרלוונטיים של אימהות, להיות אישה, רעיה, אשת קריירה, ואיך אפשר לשלב הכול יחד כדי להצליח".

מקור השראה: "הילרי קלינטון. היא נותנת לי עוצמות בזכות היותה אישה חזקה, סוחפת, הגונה וישרה. אני מעריצה אותה על הדרך שבה התמודדה עם הפרשה הקשה, שליוותה אותה בגלל בן זוגה".

אשת השנה שלי: "פרופ' עדה יונת. היא הוכיחה לאנשים שלא האמינו לחזון שלה, שהיא יכולה וצודקת".

ענבל אור / צלם גורן ליובונציץ'
 ענבל אור / צלם גורן ליובונציץ'