דיווח בבריטניה: איראן תממן את קמפיין הבחירות של ארדואן

הקשר מתהדק: גורמים במערב טוענים כי אחמדינג'אד החליט להעביר 25 מיליון דולרים למפלגת הצדק והפיתוח הטורקית של ארדואן

ציר הרשע מתהדק? איראן הודיעה כי תתרום 25 מיליון דולר למפלגת הצדק והפיתוח שבראשה עומד ראש הממשלה הנוכחי, רג'פ טאיפ ארדואן, לקראת הבחירות הבאות בטורקיה בעוד כשנה - כך מדווח עיתון ה"טלגרף" הבריטי.

הצעד האיראני צפוי להעלות את מפלס הדאגה בישראל, מחשש שארדואן מתכוון לנטוש לחלוטין את המדיניות הקודמת של טורקיה ולאמץ מדיניות איסלאמית נוקשה.

"לפי פרטי המשא ומתן בין הצדדים שידועים כעת, התרומה האיראנית תשמש את ארדואן בקמפיין שינהל עבור הבחירות שיערכו בשנה הבאה", טוענים גורמים במערב. התשלום הראשון יהיה של 12 מיליון דולר, ו-13 המיליונים הנותרים יתקבלו בהמשך השנה.

בינתיים מכחישים גורמים בממשלה הטורקית שקיבלו תרומה כלשהי מאחמדינג'אד, אולם עם זאת, ברור כי ארדואן ינסה להיבחר לכהונה נוספת על סמך הצלחתו הגדולה במשאל העם שנערך השבוע. הממשלה הנוכחית ממשיכה לטעון בתוקף שהרפורמות בחוקה נועדו לקרב את המדינה לאיחוד האירופי, על אף שגורמים שונים מתריעים כי מטרתם של התיקונים בחוקה היא לחזק את כוחו של ארדואן.

"ההסכם בין אחמדיניג'אד למפלגתו של ארדואן מדאיג מאוד", הזהירו דיפלומטים במערב בשיחה עם העיתון הבריטי, והוסיפו: "החשש הוא שטורקיה מתקרבת יותר ויותר לגוש האיסלאמי". בין הגופים הנוספים בהם תומכת אירן ניתן למצוא בין היתר את ארגון ה-IHH, שאחראי למשט הטורקי שהגיע לחופי ישראל.