כחלון: למרות המחלוקות, יפורסם המכרז למפעיל סלולרי נוסף

שר התקשורת הורה לוועדת המכרזים להוציא את המכרז למרות חילוקי הדעות בה ■ הערכות: יפורסם בשבוע או בשבועיים הקרובים ■ בין הסוגיות שנותרו פתוחות- הנדידה הפנים ארצית

שר התקשורת, משה כחלון, הורה לוועדת המכרזים למפעיל הסלולרי הנוסף להוציא את המכרז למרות חילוקי הדעות בה. ביום שני השבוע התכנסה הוועדה לדיון שאמור היה להיות דיון מסכם, אך נתגלעו בו מחלוקות וסוגיות רבות שלא נפתרו. למרות זאת, כחלון הודיע ליו"ר הוועדה, ד"ר אסף כהן, שהוא יטפל בקצוות שנותרו פתוחים, והורה לו לפרסם את המכרז. ההערכה היא שהמכרז יפורסם בשבוע או בשבועיים הקרובים.

בין הסוגיות שנותרו פתוחות נמצאת סוגיית הנדידה הפנים ארצית: מחד, טרם פורסם השימוע ההנדסי לגביה, משמע מה המפעילים צריכים לעשות ברשת שלהם על מנת שיתאפשר ללקוח של המפעיל החדש לנדוד על גבי הרשת, אך הוועדה רוצה להסתמך על כך שעיקרון הנדידה אושר על ידי הממשלה במסגרת חוק התקציב ואמור להיות מאושר סופית עד ה-31 בדצמבר.

כחלון וכמה מחברי הוועדה סבורים שיש לפרסם את המכרז ולא לחכות עד שהשימוע ההנדסי יאושר, משום שממילא המתמודדים יצטרכו לפחות חודשיים עד שיוכלו לתת מענה, ועד אז יסתיים גם השימוע ההנדסי וגם יעבור בחוק התקציב נושא הנדידה.

מנגד יש הטוענים שחייבים להוציא את השימוע ההנדסי לפני פרסום המכרז, משום שלא בטוח שהממשלה תישאר על כנה עד סיום השנה וכן האירועים הפוליטיים מחייבים פרסום מהיר של השימוע בצמידות למכרז, אחרת ייתכן מצב שהמתמודדים לא יגישו בכלל הצעות.