הספר של הילד שלך

פלטפורמה חדשה מאפשרת לילדים ליצור ספר דיגיטלי עם עלילה, איורים וגם מסר חינוכי

אתרים הפונים לילדים צצים כמעט מדי יום ברשת, והפלטפורמה המקוונת נתפסת מזמן ככלי לקידום החינוך בגיל הרך, לעידוד היצירתיות וליצירת קהילה ממוקדת הטומנת בחובה גם פוטנציאל פרסומי. בשוק הצפוף הזה משחק גם הסטארט-אפ הישראלי Batalugu, שהוקם ב-2009 על-ידי הזוג אמיר וייסנשטרן (מנכ"ל החברה) ודורית רוזן (מנהלת המוצר) יחד עם צביקה חומש (סמנכ"ל הטכנולוגיות).

Batalugu היא פלטפורמה הפונה להורים ולילדים, ומאפשרת להם ליצור ספרים דיגיטליים המתבססים על עלילה, ושכוללים מסר חינוכי ואיורים. "הכל התחיל מרעיון של אשתי", אומר וייסנשטרן. "היא רצתה לכתוב ספר ואני חוטא באיור, ולכן חשבנו שכדאי לפתח מנוע שמסייע להפיק ספרים, ובקלות".

לאחר הרשמה קצרה לאתר, יכולים משתמשים להתחיל ולכתוב ספר דיגיטלי לכל דבר - לבחור שם לספר, להוסיף טקסט, לבחור מתוך מאגר קיים ברקע המתאים לכל עמוד ועמוד, ואף להוסיף איורים המחולקים לקטגוריות שונות ומותאמים לספר ילדים. "יש לנו למעלה מ-1,000 איורים באתר, חלקם של סטודנטים מבצלאל", אומר וייסנשטרן.

כתיבת ספר אינה משימה פשוטה לכל משתמש, לא כל שכן מלאכת האיור. לכן, האתר מציע כלים שיסייעו להורים ולילדים ליצור מוצר איכותי. "אנחנו מציעים כלי שמציע מילים נוספות שמתחרזות עם המילה המבוקשת, כמו גם מנוע שמאפשר לחפש אחר מילים נרדפות. זאת, לצד טיפים המסייעים לכתיבה בפועל", הוא אומר. "המטרה של האתר היא לתת יד מכוונת מצד אחד, במטרה לסייע להם לייצר תוכן איכותי, אבל גם להשאיר מקום ליצירתיות ויד חופשית מהצד השני".

הפלטפורמה הושקה לפני כשלושה חודשים בגרסת בטא פתוחה, ולדברי וייסנשטרן, הטראפיק עדיין נמוך אבל זו רק ההתחלה. "לא נקטנו עדיין מהלכי שיווק משמעותיים, אבל אנחנו מקדמים את האתר בגוגל", מוסיף וייסרשטרן.

מהו המודל העסקי?

וייסנשטרן: "המוצר מוצע בחינם לכל משתמש, וניתן להפיץ את הגרסה הדיגיטלית ברשת גם בחינם. אולם, נגבה תשלום ממשתמשים שירצו להדפיס את הספר. המחיר ינוע בין 15 דולר (כריכה רכה) ל-25 דולר (כריכה קשה) ובהתאם לגודל הספר". אופציה נוספת היא שיתופי פעולה עם בתי ספר ומוסדות חינוך.

עד כה השקיעו היזמים בחברה עשרות אלפי דולרים, כשהאתר מוצע כעת באנגלית בלבד. אולם, היזמים לא שוללים את האפשרות שיתרגמו אותו גם לעברית בקרוב. Batalugu מתחרה בחברות נוספות שמציעות שירות דומה, בהן StortJumper ו-Tikatok הישראלית, שנמכרה להוצאת הספרים הגדולה, בארנ'ס אנד נובל.