עברו משרדים, נכנסו לחוב של 17 מיליון ליש"ט

ההחלטה של ההתאחדות האנגלית לכדורגל להעביר את משרדיה מרובע הסוהו לאצטדיון וומבלי החדש עלתה ביוקר (אבל צפויה לייצר חיסכון בטווח הרחוק)

בשנה שעברה החליטה ההתאחדות האנגלית לכדורגל להעביר את משרדיה מרובע הסוהו בלונדון לאצטדיון וומבלי החדש. עכשיו, עם פרסום הדו"חות הכלכליים של הארגון לשנת 2009, מתברר שהמעבר הזה עלה ביוקר רב: 17 מיליון ליש"ט.

בהתאחדות ציפו לקיזוז מסוים מהעלויות על-ידי מכירה או השכרה של המשרדים בסוהו, אך לא הצליחו למצוא קונה או משכיר לנכס. עם זאת, בהתאחדות מצפים שבטווח הארוך יותר, ההפסד הזה יקוזז על-ידי עלויות תפעול נמוכות יותר במשרדים החדשים בוומבלי. לפי הערכות, המשרדים בוומבלי אמורים להיות זולים יותר ב-4.5 מיליון ליש"ט בשנה לעומת אלו בסוהו.

אבל המשרדים הם כנראה הבעיה הקטנה יותר של ההתאחדות האנגלית. פשיטת הרגל של ערוץ הטלוויזיה סטנטה ספורט, שהיה אמור לשדר חלק ניכר ממשחקי הנבחרת האנגלית בין השנים 2010-2013, הותיר חור תקציבי של כ-60 מיליון ליש"ט להתאחדות. זאת לאחר ש-ITV ו-ESPN קפצו על המציאה ורכשו את זכויות השידור בסכומים נמוכים משמעותית מאלו שעליהם התחייבה סטנטה.

נתון מעניין נוסף שעולה מהדו"חות: שכר העובדים בהתאחדות קפץ מ-37.6 מיליון ליש"ט ל-42.6 מיליון ליש"ט, כאשר כמות העובדים גדלה מ-544 ל-568 בסך הכל. חלק ניכר מהעלייה הזאת אפשר לייחס לפאביו קאפלו, ששכרו כמאמן הנבחרת עומד על 6 מיליון ליש"ט בשנה.