מנכ"ל נובל אנרג'י: הקידוח ב"לוויתן" יחל בתוך שבועיים

(עדכון) - במצגת למשקיעים בכנס האנרגיה של ברקלי'ס אמר צ'אק דוידסון: תוצאות קידוח האקספלורציה יהיו עד סוף השנה ■ חשף עוד כי בשדה "תמר" יהיו 5 בארות שיעבירו את הגז דרומה

על רקע המשך התנודתיות הרבה במניות הגז והעניין הרב שמרכז הסקטור בבורסה בתל אביב בימים האחרונים, דיבר היום צ'ארלס דוידסון, מנכ"ל נובל אנרג'י, והציג מידע למשקיעים בחתום האנרגיה בכנס מיוחד של ברקלי'ס המוקדש לתחום.

דוידסון אמר על קידוחי תמר ולווייתן כי "אנחנו מתייחסים לפרוייקטים אלה כמרכזיים ומתכננים כבר עכשיו את התשתיות, הקידוחים ופיתוח השדה. אנחנו לא מחכים כדי שלא ניווכח בהמשך שפספסנו משהו".

בנוגע לשדה מרי B ממערב לאשקלון אמר דיווידסון כי "ברבעון השלישי נוספו עוד 2 בארות בכדי שנוכל לנצל את השדה במקסימום וכדי שנוכל להשתמש במאגר ובתשתיות שלו לאחסון הגז שיגיע מתמר".

"מרכיב מאוד חשוב בצמיחה העתידית שלנו הוא אזור מזרח הים התיכון. היה מאוד חם במזרח התיכון הקיץ, ולכן יש ביקושים גבוהים ולחץ לפיתוח שדה תמר. אנחנו רחוקים שבועות בודדים מההתחלה של פיתוח השדה. יהיו בשדה 5 בארות והם יעבירו את הגז הטבעי לדרום ומשם לצרכנים בישראל. השוק בישראל מתפתח במהירות ואני מעריך שהוא ימשיך להתפתח במהירות". בהמשך הוא חזר על תחזיתו שהגז מ"תמר" יסופק החל מ-2012.

עוד אמר דיווידסון כי "בתוך כשבועיים נתחיל בקידוח האקספלורציה בלוייתן, אנו עוקבים אחריו מקרוב וצופים שתוצאות סופיות יגיעו עד סוף השנה".

נזכיר כי לאחרונה הודיעה נובל אנרג'י כי על סמך ממצאי הסקר הססמי התלת-ממדי שנערך במבנה לוייתן, ישנו סיכוי של 50% למציאת גז בהיקף 16TCF במבנה, כמות הגדולה כמעט פי 2 מזו המצויה בתגלית תמר.