ברקע לשיחות השלום, אחמדינג'ד לאסד: לישראל אין עתיד

"אלו שרוצים לשנות את הגיאוגרפיה הפוליטית של האזור חייבים לדעת שלא יהיה להם מקום בעתיד של האזור", אמר נשיא אירן לעמיתו הסורי בפגישה שנערכה היום בדמשק על רקע שיחות השלום

יומיים לאחר שהשליח האמריקני המיוחד למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל שוחח עם בכירים סורים על אפשרות של חידוש שיחות המשא ומתן לשלום עם ישראל, מתקיים מפגש מדיני של ציר הרשע שלא מותיר תקווה רבה: נשיא אירן מחמוד אחמדינג'אד הגיע היום לסוריה במפגן הידוק יחסים בין המדינות, ונפגש עם עמיתו בשאר אל-אסד בדמשק.

אחמדינג'אד אמר לעמיתו שמדינות המזרח התיכון יעמדו בדרכן של ארצות הברית וישראל - שרוצות לדבריו לשנות את הגיאוגרפיה הפוליטית של האזור, וליצור הסכם שלום בין המדינה היהודית לשכנותיה. פגישת אחמדינג'אד ואסד בסוריה נערכה בדרכו של הנשיא האירני לכינוס המועצה הכללית של האו"ם בניו יורק.

בעיתוני טהרן נכתב שהפגישה היא עדות לכישלונו של ממשל אובמה לבודד את טהרן מידידותיה. אחמדינג'אד אמר בדמשק כי "אלו שרוצים לשנות את הגיאוגרפיה הפוליטית של האזור חייבים לדעת שלא יהיה להם מקום בעתיד של האזור", כך על פי סוכנות הידיעות האירנית.

"גל המדינות החופשיות שמצטרפות להתנגדות הזו מתרחב בכל יום", ציין נשיא אירן. על פי הפרסומים באירן, אחמדינג'אד דן עם עמיתו הסורי גם בעתידן של לבנון ועירק ובאפשרויות התמיכה בגורמי ההתנגדות הפלסטינים.