דרמה בסיני: מצוד אחר חוליה המתכננת ירי רקטות לישראל

(עדכון) - ‎‎כוחות הביטחון של מצרים העלו את רמת הכוננות למצב חירום, בעקבות מידע על חוליית טרור פלסטינית שחדרה למקום מרצועת עזה שמתכוונת לירות לעבר ישראל בקרוב

‎‎כוחות הביטחון של מצרים החליטו היום (א') על העלאה של רמת הכוננות בחצי האי סיני, בעקבות מידע שלפיו יש כוונה של חוליית טרור פלסטינית שחדרה למקום מרצועת עזה, להשתמש בסיני כאתר לירי של רקטות לעבר ישראל בימים הקרובים. לפי דיווח בערוץ 2, מתנהל בשעות האחרונות מצוד אחר חברי החוליה.

סוכנות הידיעות הפלסטינית מען דיווחה על המידע המודיעיני שהגיע לידי המצרים. לפי המידע, החוליה כבר נמצאת בתוך שטח מצרים. מקורות אחרים טענו, לעומת זאת, כי הקבוצה המדוברת טרם הצליח לחצות את הגבול עם רצועת עזה.

בעקבות ההתרעות, הכריזה מצרים על מצב חירום בסיני, במיוחד בצפון חצי האי. האבטחה סביב אזור הגבול עם רצועת עזה, שם מתרכזת פעילות ההברחה באמצעות המנהרות, תוגברה. לפי הדיווח, עורכים אנשי הביטחון המצריים סריקות ברחבי המדבר בניסיון לאתר את חברי הארגונים, שלפי הערכתם פועלים לבצע את הירי לעבר ישראל כבר בימים הקרובים.

המתיחות לאורך חופי מפרץ אילת גוברת בימים האחרונים. בשבוע שעבר פרסמה שגרירות ארה"ב בירדן הודעה המזהירה את אזרחיה מפני מתקפת טרור בעקבה. לפי המידע שבידי האמריקנים, עלול להתרחש בעקבה פיגוע "בכל רגע".

לפני כחודש וחצי נהרג בעקבה נהג מונית שנפגע ממטח רקטות ששוגרו מסיני לעבר צפון מפרץ אילת. אחת מהן גרמה לפגיעה הקטלנית בעקבה, ושתיים אחרות נפלו בשטח פתוח במבואותיה הצפוניים של אילת.

כמה ימים אחרי האירוע, ובניגוד להכחשות גורפות קודם לכן, אישרו שלטונות מצרים כי בהתאם להערכות בישראל, שוגרו אותן רקטות מסיני, במה שנראה כיוזמה של חמאס. מקורות ביטחוניים בקהיר האשימו את חברי הארגון בכך, ואמרו כי הם הסתננו לחצי האי המצרי דרך המנהרות שבין אזור רפיח לצפון סיני. ‏‎‎‏