שלמה נחמה מרחיב פעילות סולארית באיטליה ב-250 מיליון שקל

זאת, באמצעות 2 עסקאות לייצור חשמל בהיקף 14.5 מגוואט ■ "באיטליה ניתנים תעריפי חשמל גבוהים לאנרגיה מתחדשת"

חברת אלומיי קפיטל, שבשליטת היו"ר לשעבר של בנק הפועלים שלמה נחמה, חמי רפאל ורני פרידריך, מרחיבה משמעותית את פעילותה בתחום הפוטו וולטאי באיטליה, באמצעות שתי עסקאות: הראשונה, להקמת שתי מערכות סולאריות באזור פוג'יה, והשנייה, לרכישה מותנית של 13 מערכות פוטו וולטאיות באזור פוליה. ההסכמים בהיקף כספי כולל של 250 מיליון שקל, לייצור חשמל בהיקף 14.5 מגוואט.

בפוג'יה חתמה אלומיי קפיטל עם חברת הקמה ספרדית הפעילה באיטליה, על הסכם להקמה של שתי מערכות פוטו וולטאיות לייצור 1 מגוואט חשמל כל אחת ובהיקף כספי כולל של כ-33.5 מיליון שקל. ההסכם הוא בשיטת Turn-Key לפיה החברה תקים ותתפעל את התחנות הפוטו וולטאיות עבור אלומיי קפיטל, ותחבר אותן לרשת החשמל עד לסוף 2010. ההסכם כולל התאמות מחיר למקרה בו יחוברו התחנות לרשת החשמל לאחר סוף 2010.

בפוליה חתמה אלומיי קפיטל על הסכם מותנה עם חברת הקמה מהמובילות באיטליה, לרכישה של 13 מערכות פוטו וולטאיות, המתוכננות לייצר חשמל בהיקף כולל של כ-12.5 מגוואט עד סוף 2010. השלמת העסקה מותנית, בין השאר, בתוצאות בדיקת נאותות ובעמידת המוכר בלוחות הזמנים שנקבעו. במסגרת העסקה תשלם אלומיי קפיטל כ-3.6 מיליון אירו למגוואט חשמל (כ-45 מיליון אירו לעסקה כולה) כאשר ייתכן מצב בו, בשל אי עמידה של המוכר בלוחות הזמנים, העסקה תושלם רק עבור חלק מהמערכות, ו/או בעבור מחיר מופחת. עם חתימת ההסכם, אלומיי קפיטל הפקידה 910 אלף אירו כמקדמה.

בחצי השנה האחרונה הודיעה אלומיי קפיטל, בנוסף לשתי העסקאות האחרונות, על הסכמים להקמת ארבע מערכות פוטו וולטאיות בשווי של כ-50 מיליון שקל באזור מרקה באיטליה, לייצור של כ-3 מגוואט חשמל.

מהחברה נמסר כי איטליה מהווה כיום את אחד השווקים האטרקטיביים בעולם בתחום הפוטו וולטאי, בשל תעריפי החשמל הגבוהים הניתנים לאנרגיה מתחדשת בסבסוד ממשלתי לתקופה של 20 שנה. "אלומיי קפיטל משקיעה בפרויקטים נבחרים על פי קריטריונים כלכליים, ומתוך כך ההתמקדות בשוק האיטלקי, המאפשר שילוב של רמת רווחיות גבוהה, לצד רמת סיכון נמוכה. בכוונת אלומיי קפיטל להמשיך ולהרחיב את הפעילות בתחום האנרגיה המתחדשת לשווקים ולטכנולוגיות נוספות, באמצעות שיתופי פעולה עם שחקנים מובילים בתחום", נמסר.