למצוא את בית החלומות באייפון

חיפוש נדל"ן בעידן החדש - מכוונים את הטלפון לנכס המבוקש ומקבלים על הצג את הפרטים

זהו יום א' אחר הצהריים ואני חוזרת לתחנת הרכבת אחרי שנפגשתי עם ידיד לארוחת צהריים. אני מהלכת ברחוב עתיר צמחייה וליבי מתרונן למראה שורת בתים ג'ורג'יאניים אלגנטיים. לשניים מהם יש שלטי "למכירה" בחזית. תמיד חלמתי על בתים כאלו. גם השכונה היא מהנחמדות של לונדון.

עד לפני כשנה הייתי צריכה לטלפן לסוכן ששמו רשום על השלטים. כעת התהליך פשוט הרבה יותר. כל מה שאני צריכה לעשות הוא לכוון את האייפון שלי לעבר הנכס שאני מעוניינת בו. כעבור כמה דקות אני מקבלת על הצג תיאור מלא של הנכס, תצלומים ואת מפת החדרים.

ברוכים הבאים לעולם יישומי הנדל"ן של הטלפון החכם. מאז ההשקה באוגוסט 2009 של היישום הראשון הזה בבריטניה על ידי אתר החיפושים Rightmove, סוכנויות נכסים יריבות ממהרות לתפוס טרמפ על ההצלחה שלו עם יישומים משלהן.

מהפכה בתהליך החיפוש

התהליך פשוט. היישום מציין את אתרי האינטרנט של הסוכנויות, ומאפשר למשתמש לחפש אתר מסוים לפי כתובת או קוד דואר. אחר כך מוצגת הרשימה המלאה של הנכסים באזור שעומדים למכירה.

אבל הסממן שמשפר באמת את התהליך של חיפוש בית החלומות הוא חיפוש ה-GPS. החיפוש הזה מאתר ישירות את המיקום המדויק של המשתמש ומאפשר לו למצוא נכסים באותו אזור - שירות מושלם לאלו שנתקלים במקרה בבית מצודד לב מבחינתם.

האינטרנט אמנם חולל את המהפכה הראשונה באופן שבו אנחנו קונים ומוכרים נכסים, אבל הסוכנים אומרים שיישומי המכשיר הנייד שלנו הם הדבר הגדול הבא. "לפני חמש שנים לא היית חולם לחפש נכס כשאתה מסתובב בחוץ. היית מרותק לשולחן שלך כדי לעשות את זה", אומרת נטלי מרקז מ-Rightmove.

היישום הכי עדכני בשוק, שהושק בחודש שעבר, מראה איך אפשר לפתח את הטכנולוגיה הסלולרית כדי לשפר את תהליך החיפוש אפילו עוד יותר. אתר הנכסים Zoopla מתכנן לספק את אחד היישומים המקיפים ביותר בשוק, עם נתונים על מחירים וערכים של בתים שכבר נמכרו, מלבד רשימות הנכסים למכירה או השכרה.

האתר הזה טוען שהוא יכול לספק שערוכים של כל 27 מיליון הבתים והדירות בבריטניה, וכן את מחירי המכירה של 16.5 מיליון יחידות דיור משנת 1995 ואילך, בעזרת נתונים ממשרד רישום המקרקעין.

"זה הדבר הייחודי העיקרי ביישום שלנו. בעוד שכל היתר הם במהותם כלי חיפוש, היישום שלנו הוא גם כלי מחקר", אומר אלכס צ'סטרמן, מייסד Zoopla.

יתרון גדול

גם אני מצאתי שזה יתרון גדול לעומת יישומים של יריבים כמו Rightmove, FindaProperty, המפטונס ונייט פרנק. כל מה שצריך לעשות הוא לבחור את האופציה "ערכים" בכפתור שעל הצג, ואתה יכול לבדוק מחירים של נכסים דומים אחרים באותו אזור. הנתונים הללו מאפשרים כמובן להכיר את מחירי השוק האחרונים באזור ולדעת בכמה הם התייקרו.

אבל צריך להיזהר: המחירים של Zoopla הם רק אומדנים. צ'סטרמן אומר שהם מחושבים באמצעות נוסחה שמנתחת נתונים כמו מכירות היסטוריות ומחירים נוכחיים שהמוכרים מבקשים.

עוד בעיה קלה היא שהשירות של Zoopla זמין כעת רק בגרסאות החדשות של אייפון, GS3 או 4.