האוצר הודיע: החל בנובמבר - שעון נוכחות ברשות השידור

על הכוונה לדרוש החתמת שעון נוכחות ברשות דווח לראשונה ב"גלובס" הממונה על השכר הודיע לרשות השידור כי כל הסכם עבודה שלא אושר בעבר ע"י האוצר - לא יכובד

הממונה על השכר במשרד האוצר העביר את דרישתו להחתמת שעון נוכחות ברשות השידור החל מראשית נובמבר.

ל"גלובס" נודע כי הערב (ב') נשלח לרשות המכתב, עליו דווח לראשונה ב"גלובס", בו הממונה קובע גם כי כל הסכם עבודה שלא אושר בעבר על-ידי האוצר - לא יכובד. משמעות הדבר היא שהאוצר לא עומד מאחורי מרבית הסכמי העבודה ברשות.

בימים אלה עורכים באוצר שימוע על רקע חריגות השכר ברשות השידור, ועל-פי החלטת מבקר המדינה, על המדינה לגבות כספים אלה בחזרה. עם זאת, לאור הדיונים על הרפורמה הוחלט לא אחת להקפיא את הגבייה.

בכל פעם שהרפורמה ברשות השידור נתקלה במהמורות, שלפו באוצר את נושא שעון הנוכחות וחריגות השכר, ככלי להפעלת לחץ על הצדדים. כפי שפורסם, מנכ"ל הרשות מוטי שקלאר ביקש בשיחות מוקדמות עם האוצר לדחות את ההחלטה, לאור ההתקדמות במשא-ומתן על הרפורמה ברשות.

הפעם הדבר נעשה דווקא כשבהנהלת הרשות מנסים לשדר התקדמות במשא-ומתן. השבוע אישרה אגודת העיתונאים את טיוטת ההסכם, אולם רק בעוד שבועיים יושלם הליך אישור כל הסעיפים על-ידי כל חברי האגודה, הנמנים עם ועדי העיתונות וההפקה ברשות השידור. זאת כאשר חברים בוועדים, גם בוועדי הטכנאים, עדיין לא הסכימו להבנות במשא-ומתן.

לא מן הנמנע כי ההחלטה הפעם, לה נערכים ברשות השידור, נובעת מאותם קשיים אחרונים במשא-ומתן - בעיקר בין אנשי הוועדים השונים לבין עצמם. עם החתימה, בכל אופן, צפוי האוצר לפעול במהירות בנושא שעון הנוכחות, עליו הוסכם כבר עם הוועדים, ולהתחיל בגביית הכספים.

מנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר, מסר בתגובה כי "כיוון שהרפורמה עומדת בפני סיכום סופי, אני מקווה מאוד שבמהלך החודש וחצי שנותרו ייחתמו ההסכמים, והצעד החד-צדדי הזה יהיה מיותר. בלאו הכי שעון הנוכחות הוא חלק מהרפורמה".