אובמה בגיבוי נדיר לישראל על בימת האו"ם: "לא ניתן לכרסם בזהות המולדת ההיסטורית של העם היהודי"

אובמה: כל ניסיון לכרסם בלגיטימיות של ישראל יתקל בהתנגדותנו ■ בנאומו היום בעצרת הכללית מתייצב נשיא ארה"ב מאחורי רעיון הזהות היהודית של ישראל ■ "טבח ישראלים חפים מפשע אינו התנגדות אלא עוול"

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, מתייצב בתקיפות מאחורי רעיון הזהות היהודית של מדינת ישראל. בנאום שנשא אחה"צ (ה') בעצרת הכללית של או"ם, מבהיר אובמה שארה"ב תתנגד לכל מאמץ לשלול מישראל את אופיה היהודי.

"לאחר 60 שנה בקהיליית האומות, קיומה של ישראל שוב אינו נושא לדיון", אמר הנשיא. "ישראל היא מדינה ריבונית ומולדתו ההיסטורית של העם היהודי. צריך להיות ברור לכל, שהמאמצים לכרסם בלגיטימיות של ישראל רק ייתקלו בהתנגדותה האיתנה של ארה"ב".

"ניסיונות לאיים על ישראלים או להרוג בהם לא יסייעו במאום לפלסטינים", אמר אובמה. "טבח ישראלים חפים מפשע אינו התנגדות (עממית) אלא עוול. אל תשגו. עוז לבו של אדם כמחמוד עבאס, שמתייצב מול העולם למען עמו, גדול הרבה יותר מהאומץ של אלה שיורים רקטות על נשים וילדים חפים מפשע".

אובמה הדגיש עוד, כי לאנשים רבים יש יחס פסימי לתהליך השלום: "הציניקנים יאמרו, שחוסר האמון ההדדי בין שני הצדדים רב מדי, שכל אחד מהם סובל מפילוג פנימי עמוק מדי. סרבני השלום משני הצדדים ינסו לשבש את התהליך, במילים קשות ובפצצות. יש שאומרים שהפערים בין הצדדים גדולים מדי; שהפוטנציאל לכשלון השיחות גדול מדי; שלאחר עשרות שנים של כשלונות, השלום פשוט אינו אפשרי".

"אבל חשבו על האלטרנטיבה", הוסיף אובמה. "אם לא יושג הסכם, הפלסטינים לעולם לא ידעו טעמם של גאווה וכבוד, תחושות שינבעו רק מהמדינה העתידית שלהם. בלעדי הסכם, הישראלים לעולם לא ידעו את הוודאות והביטחון שיבואו ממדינה ריבונית עם שכנים יציבים שיהיו מחויבים לדו-קיום. המציאויות הקשות של הדמוגרפיה יכו שורש. דם נוסף יישפך. הארץ הקדושה הזו תוסיף להיות סמל של הניגודים ביננו, במקום להיות סמל של הערכים האנושיים שמאחדים אותנו".

הנשיא ציין, שידידי ישראל בארה"ב חייבים להבין שביטחון אמיתי מחייב פלסטין עצמאית, מדינה שתאפשר לתושביה לחיות בכבוד, וליהנות מהזדמנויות. "אלה מאיתנו שרואים עצמם כידידי הפלסטינים חייבים להבין שזכויות העם הפלסטיני יושגו רק באמצעי שלום, לרבות פיוס אמיתי עם ישראל בטוחה" אובמה קרא גם למנהיגי מדינות ערב למלא את התחייבויותיהם הפיננסיות לרשות הפלסטינית. אלה מהם שחתמו על יזמת השלום הערבית צריכים לממש אותה ע"י נורמליזציה של היחסים עם ישראל, אמר הנשיא.

"הפעם אנו חייבים לגעת בדברים הטובים שבתוכנו", יאמר עוד אובמה. "אם כך יהיה, נבוא לכאן בשנה הבא עם הסכם שיסלול את הדרך לחברה חדשה במשפחת או"ם, מדינת פלסטין העצמאית, שתחיה בשלום בצד ישראל".