אנטישמיות באומן? 3 מקומיים ביצעו לינץ' בישראלי בן 19

צעיר יהודי נדקר למוות לא רחוק מקברו של הרב נחמן בעיירה אומן באוקראינה ■ בקהילת ברסלב מעריכים כי הרצח בוצע כ"סגירת חשבון", בתגובה לפציעתו של מקומי ע"י יהודי בראש השנה

דווקא ביום השנה ה-200 לפטירתו של הרב נחמן מברסלב, נדקר בלילה למוות צעיר יהודי בן 19 לא רחוק מקברו של הרב בעיירה אומן. הצעיר הישראלי נרצח במה שנראה כמארב מתוכנן של מקומיים, שרגמו אבנים בשעת לילה מאוחרת על מכוניתו. הנרצח, כך סיפרו חבריו, היה אמור להינשא בעוד כחודשיים.

מדי שנה, בדרך-כלל בתקופת החגים, יוצאים אלפי מאמינים, לא רק מחסידיו של הרב, אל העיירה אומן שבאוקראינה כדי להשתטח על הקבר שמסמל עבור רבים מקור סגולה ואמונה.

הצעיר, אשר למשפחתו יש מרכולית במקום, בילה גם הוא את חג הסוכות באומן. האתר החרדי "בחדרי חרדים" דיווח כי הצעיר שהה בסמוך לשעה 1:00 בלילה בווילה ששייכת למשפחתו, בזמן ש-3 אנשים, תושבי האזור, החלו לזרוק אבנים ללא סיבה מיוחדת על מכוניתו. עד ראייה שנכח במקום סיפר לאתר כי הצעיר שגילה כי שמשת רכבו נופצה רדף אחרי זורקי האבנים, עד אשר אחד התוקפים הסתובב ודקר אותו בחזהו.

הצעיר הישראלי עוד הספיק לזעוק לעזרה, ואחיו, ששמע את צעקותיו, הגיע אל זירת האירוע ופינה אותו כשהוא במצב קשה לבית-החולים. מאוחר יותר הוא נפטר מפצעיו, לאחר שכל מאמצי ההחייאה עלו בתוהו. האתר מדווח עוד כי גם האח הותקף על-ידי הצעירים המקומיים וקיבל מהם מכות נמרצות עם את חפירה.

הערכה: מדובר בסגירת חשבונות

האתר מדווח עוד כי שניים מתוך 3 החשודים ברצח הגיעו לאחר זמן מה לבית-החולים המקומי וביקשו לקבל סיוע וחבישה. המשטרה המקומית, שעידכנה את הצוות הרפואי על מקרה הרצח, הגיעה לבית-החולים ועצרה אותם.

אנשי זק"א מנסים למנוע כעת את נתיחת הגופה בבית-החולים באוקראינה ולהטיסה כמה שיותר מהר לארץ.

בקהילת ברסלב, עמה נמנה הצעיר, מעריכים כי לתוקפים לא היה משהו אישי נגד הצעיר היהודי, וכי הרצח בוצע בשל הרצון "לסגור חשבון" עם היהודיים המקומיים לאחר התקרית בראש השנה, בה דקר יהודי את אחד התושבים במקום ופצע אותו.

ראשי הקהילה מתכוונים לעמוד מקרוב על חקירת המשטרה המקומית, מחשש שהעניין יטויח ולא יזכה לטיפול המתאים, כלקח מאירועי עבר.