ורינט - מוכרים בלבד

על רקע בעיית הנזילות של קומברס טכנולוג'י - לא נופתע אם תגשים בתקופה הקרובה את תוכנית המימוש

בעוד מספר ימים תחגוג ורינט 3 חודשים לחזרתה לנאסד"ק. החברה בת של קבוצת קומברס טכנולוג'י הותירה מאחור את פרשת הבקדייטינג (תיארוך לאחור של אופציות למניות) ואת רשימת הפינק שיטס בה נסחרה במשך קרוב לשלוש שנים וחצי, וחזרה לשגרה.

כמוה חזרו לשגרה חלק ממנהליה הבכירים, שכפי הנראה רק חיכו לרגע בו יוכלו למכור נתח ממניותיהם ולהיפגש עם מזומנים.

ממעקב "גלובס" אחר תנועות בעלי עניין עולה, כי במהלך השבועיים האחרונים מימשו מנהלים בכירים ב-ורינט מניות תמורת 7.6 מיליון דולר (ראו טבלה) - סכום שעד סוף השנה הנוכחית יכול כמובן עוד לגדול.

7.6 מיליון דולר אינם סכום כבד עבור מספר בעלי עניין פרטיים, אך המקרה של ורינט שונה משל יתר החברות הישראליות. במשך קרוב לשלוש שנים וחצי לא יכלו בעלי העניין בחברה לשלוח פקודות קנייה או מכירה, ונאלצו להביט מהצד כיצד מניית ורינט נוסקת אל על מבלי שהם יכולים לתרגם זאת לרווחים בפועל.

ורינט עלתה בשנה האחרונה בשיעור של 89%, ואילו במהלך התקופה בה "התגוררה" ברשימת הפינק שיטס נסקה למחיר שיא של 33.25 דולר (וגם נפלה ממנו), עד אשר התמקמה על מחיר נוכחי של 25.58 דולר המשקף שווי חברה של 888 מיליון דולר.

לפיכך, הגאות במספר פקודות המכירה שהגישו מספר מנהלים בכירים בחברה לא אמורה להפתיע את ציבור המשקיעים ולהפעיל לחץ על המניה.

מבין חמשת המממשים מאיר ספרלינג, נשיא חטיבת ורינט תקשורת - מודיעין ותחקיר, הוא המממש הבולט ביותר עם מכירה בשווי כולל של 2.5 מיליון דולר. ספרלינג הוא גם הישראלי היחיד מבין החמישה. זה אומר שדן בודנר, מנכ"ל החברה, לא נמנה עליהם, ואולי גם לא יצטרף אליהם בעתיד כדי למנוע לזות שפתיים. לבודנר יש כיום החזקה במניות, אופציות ברות מימוש מיידי ומניות חסומות בשווי ברוטו כולל של 15.2 מיליון דולר.

ועוד משהו. קומברס טכנולוג'י טרם מימשה את כוונתה למכור חבילה של מניות ורינט, אך יש סיכוי לא רע שבתקופה הקרובה תוכנית זו תצא לפועל, ולו רק בגלל התנהגות מניית ורינט. ביום בו הודיעה קומברס על תוכניתה זו, נסחרה מניית ורינט לפי מחיר שפל חצי שנתי של 20.38 דולר. מאז התאוששה המניה בשיעור של 26%, ושווי המימוש של קומברס עומד כרגע על 72 מיליון דולר לעומת 57 מיליון דולר ביום ההודעה.

על רקע בעיית הנזילות של קומברס טכנולוג'י - לא נופתע אם היא אכן תממש בתקופה הקרובה את תוכנית המימוש.