בעקבות עתירה לבג"ץ: תבוטל ההפרדה בין נשים וגברים במאה שערים

בג"ץ קבע כי נשות ארגון אל"ה יוכלו להפגין בשכונה החרדית במחאה על ההפרדה ■ בתוך כך הושגה פשרה עם החרדים לפיה יוסרו לאלתר גדרות ההפרדה בין נשים לגברים שהוקמו בשכונה

בג"ץ קבע היום (ג') כי נשות ארגון אל"ה, ארגון סטודנטיות ארצי, יוכלו לצעוד מחר (ד') בבוקר בשכונת מאה שערים בירושלים ולהפגין את מחאתן על ההפרדה בין גברים לנשים בשכונה, תחת אבטחה משטרתית. זאת, בעקבות עתירה שהגישו הארגון וגורמים נוספים בנושא.

ההחלטה ניתנה תוך השגת פשרה בין העותרים לבין גורמים בחברה החרדית, לפיה יוסרו לאלתר גדרות ההפרדה בין נשים לגברים שהוקמו בשכונה - כך שהטענות בעניין זה התייתרו.

במהלך חג סוכות התפשטה בירושלים שמועה שהחרדים סגרו רחובות שלמים לנשים והציבו ברחבי השכונה מחסומים במטרה להפריד בין נשים לגברים.

בעקבות כך הגיש ארגון אל"ה, בשיתוף חברי מפלגת מרצ במועצת העיר בירושלים, עתירה לבג"ץ בבקשה לצעוד במחאה נגד סגירת הרחובות, לאחר שהמשטרה סירבה לאפשר זאת.

העתירה הוגשה נגד המשטרה ונגד מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב אהרון פרנקו, בטענה כי המשטרה מתעלמת מחסימת דרכים ראשיות לנשים בשכונה.

"אקסטריטוריה"

בדיון היום הצהירה באת-כוח המדינה, עו"ד אסנת מנדל, כי "הושגה הסכמה עם הגורמים הרלבנטיים בעדה החרדית, לפיה יוסרו לאלתר גדרות שהוקמו במאה שערים להפרדה בין נשים וגברים, וגם ה'סדרנים' הפרטיים, שהופעלו על-ידי החרדים (כדי לאכוף את ההפרדה - ח.מ), לא יופעלו".

לדברי דוברת ארגון אל"ה, מרים זלקינד: "החלטת בג"ץ מהווה ניצחון של העותרים, מכיוון שבית המשפט אמר בצורה ברורה כי זכויות נשים הן לא דבר שניתן לזלזל בו, וכי שכונת מאה שערים היא לא מעל החוק".

בנוסף אמרה זלקינד כי המשטרה מתייחסת לשכונה החרדית כאל "אקסטריטוריה" ולא אוכפת בה את החוק. "יש מגמת הקצנה בירושלים, מנסים להדיר את הנשים מהרחוב, ואנחנו לא נאפשר זאת", הבהירה.