חשד: גנבו כבל חשמל באורך קילומטר - הנזק: מיליון שקל

שני תושבי דליית אל-כרמל נעצרו הלילה בחשד כי פירקו כבל מתח גבוה באזור נתניה ■ המשטרה: מדובר בכנופיה שגרמה לנזק מצטבר של עשרות מיליונים

מה עושים עם קילומטר של כבל חשמלי? המשטרה עצרה הלילה שני תושבי הצפון בחשד לגניבת קילומטר של כבל נחושת שנועד להעביר חשמל באזור נתניה. השניים נלקחו לתחקור ויישארו במעצר לפחות עד מחר.

בסמוך לשעה 02:00 לפנות בוקר הבחינו שוטרי הסיור של תחנת נתניה, שהיו בפעילות שגרתית, ברכב חשוד החונה בפרדס סמוך למושב נרדיה שבשרון. כשהתקרבו לרכב, החל להימלט ממנו רגלית אדם חשוד, שנעצר בתום מרדף קצר. אלא שעמו נעצר חשוד נוסף, ובתשאול שנערך לשניים במקום מתברר כי מדובר בתושבי הכפר דליית אל-כרמל, בשנות ה-40 לחייהם.

הכבל אמור היה להתחיל לפעול בשבוע הבא

המשטרה חושדת כי השניים הגיעו לפרדס על מנת לגנוב כבל מתח גבוה, וזאת לאחר שהשוטרים מצאו ברשותם כקילומטר של כבל נחושת שפורק מעמודי החשמל. "מדובר בנזק המוערך בכמיליון שקלים", אמרו גורמים במשטרה. מדובר בכבל מתח גבוה שאמור היה להתחיל לפעול רק בשבוע הבא, וכעת נדחה מועד הפעלתו.

"מדובר בתפיסה חשובה מאוד", סיפר היום פקד אריק מרטן, קצין אבטחה במשטרת נתניה. "מדובר בחלק מכנופיה שפועלת כבר מספר חודשים, וגורמת לנזק של עשרות מליוני שקלים". במשטרה נבדק גם החשד כי גנבי הנחושת נתפסו הם אלו שהתקינו את הכבל, מטעם חברה הפועלת עבור חברת החשמל.