בובליל: "העלאות ריבית לא יצננו שוק הנדל"ן; יש להגדיל היצע"

נשיא התאחדות הקבלנים בעקבות דברי נגיד בנק ישראל סטנלי פישר היום: "הבעיה בשוק הנדל"ן בישראל היא ההיצע ולא הביקוש - יש מחסור בדירות והוא שגורם לעליית המחירים"

בעקבות דברי נגיד בנק ישראל סטנלי פישר במסיבת העיתונאים היום, אומר נשיא התאחדות הקבלנים, ניסים בובליל, כי "מדברי הנגיד ניכר שבמדיניות העלאת הריבית הוא פוגע בצמיחת המשק כ'עונש' לממשלה שאינה פועלת מספיק להגדלת ההיצע של הדירות".

נגיד בנק ישראל גם רמז כי ימשיך ויעלה את הריבית אם מחירי הדירות ימשיכו לעלות, ולדברי בובליל, המהלך לא יביא לתוצאה המבוקשת של צינון שוק הנדל"ן ורק יגרום לפגיעה ביצואנים ובעסקים הקטנים והבינוניים במשק. "הבעיה בשוק הנדל"ן הינה בעיה של היצע ולא בעיה של ביקוש. בישראל קיים מחסור בדירות והוא זה שגורם לעליית המחירים", לדבריו.

עוד הוסיף בובליל, כי "בניגוד להשקעה בגז או בנפט, הפעילות בשוק הנדל"ן איננה ספקולטיבית, אנשים קונים דירות על מנת לגור בהן. ייקור המשכנתא בעשרות שקלים בודדים בחודש לא ימנע את ביצוע העסקאות, אלא רק יכביד על הזוגות הצעירים ועל רוכשי הדירות", אמר בובליל.

לדבריו, "על הממשלה לטפל בנושא ההיצע של הדירות ובהסרת חסמים בשוק הנדל"ן, על מנת ליצור מלאי של דירות שיענה על הביקושים הגבוהים ויצור יציבות במחירים - ולא להמתין לצעדים נוספים של העלאת ריבית שיפגעו בצמיחת המשק".