ציר הרשע בחסות ארדואן: סוריה וטורקיה מחזקות שת"פ צבאי

בכירים רמי דרג מסוריה וטורקיה התכנסו בעיר הסורית לטקיה כדי לחתום על שורה של הסכמי שיתוף פעולה בשלל תחומים - ובהם גם האסטרטגי והצבאי

בעוד הקהילה הבינלאומית עוסקת בחידוש השיחות בין ישראל לרשות הפלסטינית, ממשיכה סוריה, בשקט בשקט, לחזק את שיתוף הפעולה הצבאי והאסטרטגי שלה עם שכנותיה - ובהן גם מדינות פחות ידידותיות לישראל.

הרחק מעיני התקשורת העולמית, נערך בעיר הסורית לטקיה כינוס בן יומיים בהשתתפות בכירים רמי-דרג מסוריה וטורקיה, במסגרתו חותמות שתי המדינות על שורה של הסכמים בתחומים רבים, שמטרתם אחת - חיזוק הברית האסטרטגית בין הסורים והטורקים.

בשנה שעברה, עם פרוץ המשבר המדיני בין טורקיה לישראל על רקע סדרת הדרמה האנטישמית בטלוויזיה הטורקית ושיחת ההשפלה שנערכה לשגריר הטורקי בישראל בתגובה, הודיעה טורקיה כי היא מבטלת את התרגיל הצבאי שהייתה צפויה לקיים באותו הזמן עם ישראל. שבועיים לאחר מכן חתמו שרי החוץ של סוריה וטורקיה על הסכם שיתוף פעולה צבאי, שבמסגרתו מתקיים הכינוס ביומיים האחרונים בסוריה.

אל הוועידה הגיעו משלחות של שרים בכירים משתי המדינות: מהצד הסורי ממלא מקום סגן הנשיא ומי שהיה שר ההגנה חסן א-תורכמאני, שר החוץ הסורי ווליד אל-מועלם; ומהצד הטורקי, שר החוץ אחמט דאוטולו. אליהם הצטרפו בין היתר שרי האוצר, התקשורת, התעשייה, החקלאות ועוד. שתי המשלחות דנות ביומיים האחרונים בשלל דרכים לחזק את שיתוף הפעולה ביניהן, כשהמטרה היא בין השאר להקים אזור סחר חופשי בין המדינות. "ההסכמים משקפים את רצונותיהם של המנהיגים".