אחרי קביעת היציג: הדולר צונח ב-0.6% ל-3.579 שקלים

האירו ירד 0.12% ל-4.978 שקלים ■ כלל פורקס: האסטרטגיה לימים הקרובים: שורט דולר-שקל

הדולר המשיך היום (ד') במסעו דרומה והוא ירד ב-0.47% ונתמך בשער 3.6 שקלים בדיוק, זאת ביום נטול התערבות של בנק ישראל. האירו ירד 0.125 לשער יציג של 4.978 שקלים. לאחר קביעת השערים היציגים המשיך הדולר להידרדר לרמה של 3.579 שקלים.

מאז השיא האחרון ב-7 ביולי השנה, צנח שערו של הדולר ב-7.5% והוא נסחר בשפל של שנתיים.

מרים שיינבלום, מנהלת חדר העסקעות בקבוצת פריקו, מסרה ל"גלובס" כי "המצב אתמול, שבו בנק ישראל התערב מספר פעמים במסחר ולא הצליח לבלום את היחלשותו של הדולר, הוא מצב עגום. בנק ישראל בוחר היום לשבת על הגדר ומחכה להתפתחויות בזירה המקומית".

נזכיר כי נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר רכש אתמול כ-200 מיליון דולר כשהצמד דולר-שקל נסחר באיזור ה-3.61 שקלים במטרה למנוע ייסוף נוסף בערכו של השקל אולם בנקים זרים מהצד השני מכרו מאות מיליוני דולרים, בין היתר כחלק מהמגמה בשוק המט"ח העולמי של היחלשות הדולר.

בכלל פורקס מציינים היום כי למרות התערבותו של פישר, גופים גדולים בעולם רואים את הצמד מגיע ואף חוצה את רף ה-3.5 שקלים בעתיד הנראה לעין כאשר פערי הריבית בין ישראל לארה"ב הולכים ומתרחקים, דבר אשר מושך את הסוחרים בארץ ובעולם אל המטבע המקומי.

לפי כלל פורקס, האסטרטגיה לימים הקרובים היא שורט, כל עוד הצמד דולר-שקל מתחת לרף ה-3.65 שקלים. עוד מעריכים בכלל פורקס כי ייתכן והצמד ייצא למהלך מתקן באיזור 3.58 שקלים עד איזור 3.65 שקלים, שם על המשקיעים לחפש הזדמנות לכניסה מחודשת לפוזיציית שורט.

שר האוצר, יובל שטייניץ אמר אתמול בראיון לרשת בלומברג בארה"ב כי "המשך הגדלת פער הריביות בין ישראל לארה"ב עלולה להיות מסוכנת. התוצאה תהיה שנצטרך להמשיך לבלוע מיליארדי דולרים כדי לבלום או להאט את התחזקות השקל ויש לזה מחיר".

מאז העלאת הריבית האחרונה על ידי פישר, ב-27 בספטמבר, נפל הדולר בקרוב ל-2% מול השקל ובנק ישראל רכש כמעט מדי יום עשרות מיליוני דולרים בנסיון למתן במשהו את היחלשות המטבע האמריקני.