אזהרה חריפה של נציג נובל אנרג'י מהעלאת תמלוגי הגז והנפט: "ישראל לא רוצה להיות ונצואלה"

גלובס tv אייב סופר, שאמר בדיון בכנסת כי ארה"ב עלולה לתבוע את ישראל בבית הדין הבינלאומי, מזהיר שוב בראיון לגלובס TV מפני העלאת התמלוגים

"אני לא חושב שנגיע לבית הדין הבינלאומי באירופה", אמר עו"ד אייב סופר, מנציגי נובל אנרג'י לדיון על תמלוגי הנפט והגז, בראיון לגלובס TV. סופר, מומחה למשפט בינלאומי, נשלח לישראל מטעם נובל אנרג'י כדי להציג את עמדתה בדיון שהתקיים אתמול (ג') בוועדת הכלכלה בכנסת.

דבריו של סופר הדהדו אתמול באוזני הנוכחים בדיון; הוא שיגר איום מרומז כי במידה וישראל תעלה את תמלוגי הגז באופן רטרואקטיבי, הממשל בארה"ב עלול לקחת את הנושא להכרעתו של בית הדין הבינלאומי באירופה.

"אני לא צריך לומר לכם איזה אסון זה יהיה אם 2 בעלות ברית כמו ארה"ב וישראל יצטרכו לפתור סכסוכים בבית דין אירופי. איש אינו רוצה בכך", אמר אתמול סופר, בהתייחסו לאמנת הידידות בין ישראל וארה"ב.

אך בראיון לגלובס TV נשמע סופר מתון יותר. הוא טוען כי ישראל צריכה לכבד את אמנת הידידות, אך מדגיש כי "אני לא חושב שנגיע לבית הדין הבינלאומי", כיוון שהוא בטוח שישראל לא תעלה את התמלוגים.

סופר מחמיא לחברי הכנסת והמשתתפים האחרים בדיון על התמלוגים, ובמקביל ממשיך להזהיר את ישראל מפני העלאת התמלוגים: "יהיה קשה מאוד לבטל את ההשלכות השליליות של העלאת התמלוגים. ישראל לא רוצה להיות ונצואלה; ישראל צריכה לשמר את אמינותה. גם בקנדה העלו את התמלוגים ואנשים הפסיקו להשקיע שם".