רשימת העשירים בכדורגל הבריטי: השייח' של מנצ'סטר סיטי בודד בפסגה

הונו של השייח' מאבו-דאבי מוערך ב-20 מיליארד ליש"ט על-ידי דירוג בעלי ההון בכדורגל בממלכה של "פור-פור-טו"; רומן אברמוביץ', עם 7.4 מיליארד ליש"ט, הידרדר למקום הרביעי

השייח' מנצור, הבעלים מאבו-דאבי של קבוצת הכדורגל מנצ'סטר סיטי, חוזר לעמוד בפסגת רשימת האנשים העשירים ביותר בכדורגל הבריטי אחרי הפסקה של שנה. כך עולה מהדירוג השנתי שמפרסם המגזין "פור-פור-טו".

הונו של השייח' צמח בשנה האחרונה ב-3 מיליארד ליש"ט, לסך של 20 מיליארד ליש"ט - והוא תפס את המקום הראשון על חשבונו של איל הפלדה ההודי, לאקשמי מיטאל, שמחזיק באחוזי שליטה בקווינס פארק ריינג'רס, הקבוצה מליגת המשנה באנגליה. הונו של מיטאל מסתכם ב-17 מיליארד ליש"ט, אחרי שבדירוג הקודם הגיע ל-18.4 מיליארד ליש"ט.

מי שהידרדר למיקום הכי נמוך בתולדותיו בדירוג (רביעי) הוא רומן אברמוביץ', הבעלים של צ'לסי - שכספו מוערך כעת ב-7.4 מיליארד ליש"ט. אלישר אוסמאנוב האוזבקי, בעל כ-25% אחוזי שליטה בארסנל, עלה למקום השלישי עם 8 מיליארד ליש"ט. יו סלייט, העורך הראשי של "פור-פור-טו", מסביר: "זה לא שאברמוביץ' הפך לעני יותר. העניין הוא שיותר ויותר מיליארדרים נכנסים לכדורגל האנגלי. כשפרסמנו את הדירוג בפעם הראשונה ב-2003 הוא הורכב משני מיליארדרים בלבד, היום כבר יש 15".

אגב, משפחת גלייזר האמריקנית, המחזיקה במנצ'סטר יונייטד, מסתפקת במקום התשיעי עם 1.85 מיליארד ליש"ט.

ובגזרת השחקנים - דייויד בקהאם שולט

"רשימת העושר" של הכדורגל הבריטי כוללת גם שחקנים - וכאן ניתן למצוא יתרון בולט של דייויד בקהאם על פני כל היתר: הונו של קשר ל.א גלאקסי מוערך ב-100 מיליון ליש"ט. מייקל אואן, חלוץ מנצ'סטר יונייטד, במקום השני אבל הרחק מאחור - עם 40 מיליון ליש"ט. שני שחקנים אחרים מהטופ-5 של מנצ'סטר יונייטד הם ריו פרדיננד (34 מיליון ליש"ט) וראיין גיגס (27 מיליון). סול קמפבל, בלם ניוקאסל, במקום הרביעי בדירוג עם 31 מיליון ליש"ט.

החלוץ וויין רוני הידרדר למקום השישי אחרי שאיבד כ-12 מיליון ליש"ט בעונה החולפת, וכעת הונו עומד על 25 מיליון ליש"ט.

אגב, המאמן הכי עשיר בממלכה הוא פאביו קאפלו, המנג'ר של הנבחרת האנגלית (36 מיליון ליש"ט). רוי קין, שחקן העבר של מנצ'סטר יונייטד ומאמנה הנוכחי של איפסוויץ' טאון מליגת המשנה, במקום השני עם 28 מיליון ליש"ט. הבוס לשעבר של קין, סר אלכס פרגוסון, במקום השלישי - עם הון של כ-22 מיליון ליש"ט.